Verslag en foto’s Familietoernooi 2016

11 Jun 2016 | Activiteiten/evementen

Familietoernooi 2016

Alweer het 28e familietoernooi uit de geschiedenis en de 2e met de nieuwe organisatie.

Dit jaar gestart met 18 families onderverdeeld in 3 poules waaronder naast de vertrouwde families ook een paar nieuwe namen zoals de familie Poes, Vermeer en Van Beek. Schitterend weer en om 11:00 uur gingen we van start. Onder strakke regie van de spreekstalmeester werden de wedstrijden gespeeld.

De wedstrijden werden geleid door de scheidsrechters waarbij sportiviteit en lol voorop stond en te fanatieke voetballers werden gemaand stapje rustiger aan te doen. Af en toe een onvertogen woord waarbij de scheidsrechters ingrepen. Qua blessures ook een goede dag geweest, buiten een paar kneuzingen, blaren en een verrekte spier (tja, leeftijd speelt soms ook een rol) is het goed verlopen.

Vanaf 12:00 moesten de teams een spel spelen. Dit jaar was het een hindernisbaan waarbij de deelnemers vastgebonden aan een elastiek moesten proberen zo ver mogelijk te komen, wat soms leidde tot hilarische momenten. Onder de bezielende en soms strenge leiding van Erica en Mirjam werd dit tot een goed eind gebracht waarbij de familie BaMi de hoofdprijs won en Robin Jansen (fam. Poes) de verste afstand van 8,1 meter.

hindernisbaan

Na de poulewedstrijden waren er 3 winnaars welke gingen strijden voor de eer en de wisselbeker. Stand na de finales was: 1e fam. Hofman, 2e fam. Mocking 1 Mzn en 3e de fam. Mijer/de Gier.

Na de uitreiking van de bekers werd er even stil gestaan bij het afscheid van Wim Terwint die na 25 jaar (!) stopt als spreekstalmeester en organisator van het eerste uur. Onder applaus mocht Wim o.a. een gouden microfoon in ontvangst nemen. Wim bedankt voor de vele jaren !

wim terwint

Toen ook de formaliteiten gereed waren werd er onder het genot van een drankje en de muziek nog een aantal uren doorgefeest, waarbij er nog namens de organisatie voor de aanwezigen een grote scottelbraai met sate en stokbrood werd neergezet.

Als laatste willen we natuurlijk ook nog even bedanken, de scheidsrechters, EHBO-er (Dirk), kantinepersoneel en Andre Odijk voor de muziek.

We kunnen zeggen een geslaagd familietoernooi. Op naar volgend jaar !

fotoalbum 1

fotoalbum 2

Schrijf je in voor de nieuwsbrief