SVF 1 – Bunnik ’73 1: Met gezonde strijd een punt tegen Bunnik ‘73

08 Nov 2021 | SVF 1

Vandaag 06-11-21 de wedstrijd van ons eerste, thuis tegen Bunnik ‘73. Een weerzien met onze oud-trainer Edwin Bakker, dus er stond wel iets op het spel. Bunnik staat met drie punten meer net iets hoger op de ranglijst en uiteraard wilde SVF dit verschil in deze thuiswedstrijd slechten met een overwinning. Beide ploegen zitten in een goeie flow zoals we dat noemen en draaien lekker mee in de middenmoot van de vierde klasse I.

Nadat onze pupil van de week Deno de Zwijger zijn voetbal capaciteiten op de goeie grasmat had gelegd, kon scheidsrechter Milco Zwiers samen met zijn assistenten Gert de Vreeden van Bunnik en Roland Versteeg van de thuisclub, de wedstrijd aanvangen.  De eerste helft valt eigenlijk niet heel veel over te vertellen. Beide ploegen tastten elkaar wat af met veel spel op het middenveld, zonder zich echte doelgerichte kansen toe te eigenen.  Totdat in de 20e minuut SVF een aanval over rechts opzette middels Adoni Nikolidakis, die met een slimme bal Freek Scherpenzeel aan wist te spelen. En met een prima afrondende actie zette Freek SVF op voorsprong. Een tweede opvallende actie deed zich voor in de 35e minuut, waarbij trainer Edwin Bakker van Bunnik weer even liet zien en horen hoe hij voetbal beleefd. Met zijn (bij ons) bekende stemverheffing en armgebaren liet Edwin even duidelijk merken dat hij het niet eens was met de leiding. Op zich niet zoveel mis mee, want een stukje strijd mag best af en toe getoond worden, mits het “binnen de perken” blijft. En dat bleef het ook wel degelijk en een goeie scheids zoals we vandaag weer hadden in de persoon van Milco Zwiers, die snapt dat prima! En eerlijk is eerlijk, verderop hebben we Edwin ook niet meer gehoord. Best begrip hoor Edwin, zonder gezonde strijd is er gewoon niks aan… ?

Rust dus met een 1-0 voorsprong voor thuisclub SVF. De tweede helft gaf een heel ander beeld. Kees van Dam was gekomen voor Mick vd Bildt, maar Bunnik had daar geen boodschap aan en draaide de gaskraan behoorlijk open. Eerst met een grote kopkans van de lange nummer 20 en ook spits Joeri van Zon van Bunnik werd steeds gevaarlijker. Ook vandaag viel toch het lengteverschil weer op tussen deze twee ploegen. Joep Schlosser van Bunnik is ruim over de 2 meter volgens Edwin, dus kopduels winnen is lastig voor mensen als Kees van Dam die gewoon twee koppen lager is… Maar ook over de grond is de nummer 20 van Bunnik moeilijk te passeren en voor SVF werd het steeds lastiger om onder de druk van Bunnik uit te voetballen. Bunnik draait de duimschroeven steeds steviger aan en ondanks ook nog wel een paar mogelijkheden voor SVF, speelt het spel zich voornamelijk af op de speelhelft van SVF. De achterhoede met uitblinker vandaag Jesse Bongers geeft echter geen krimp en houd met gezonde strijd nog steeds de nul vast. Ook Marcel Laros is weer in goeie doen. Ralph van Zanten en Gijs de With wisselen de broers Mano en Adoni Nikolidakis af, die beiden kunnen terug zien op een uitstekende wedstrijd! Nadat Kees van Dam nog één keer behoorlijk vrij op het doel af kan gaan zonder resultaat, is het toch Bunnik dat de verdere wedstrijd bepaald. Bewonderenswaardig is hoe SVF  met heel veel inzet en onverzettelijkheid de nul weet vast te houden.  Het zal allemaal richting het einde van de wedstrijd misschien wel niet heel erg fraai ogen, maar het is wel genieten hoe de SVF mannen de strijd aangaan op een stevige doch faire wijze. Bunnik blijft druk houden en het wordt nu echt wel “billen knijpen”. Een 100 % kopkans en een bal op de lat voorkomen  nog steeds de gelijkmaker. Scheidsrechter Zwiers geeft aan dat er nog één minuut te spelen is en die minuut wordt SVF fataal. Een voorzet bereikt de nummer 23 van Bunnik Joeri van Zon en die weet alsnog de gelijkmaker aan te tekenen. Erg “zuur” voor SVF, maar iedereen was het er ook wel over eens dat deze gelijkmaker zeker Bunnik toekwam.

En zo eindigt deze (weer!) sportieve derby alsnog in een gelijkspel, met Bunnik 73 met name in de tweede helft de betere ploeg. Maar inmiddels weet ook iedereen wel dat je bij SVF niet zomaar de punten op kunt halen. En van zo’n inzet van spelers, zonder ook maar enige uitzondering; daar kunnen we als supporters best van genieten.

Vooral ook zeer gezellig werd het ná de wedstrijd, onder andere in de bestuurskamer. Ook oud coryfeeën Gijs en Herman van Lunteren waren hierbij aanwezig en in een prima sfeer werd er met trainers Joost Kooijman en Edwin Bakker, inclusief teamleiders Robert Otten (SVF) en Jan Doornenbal (Bunnik) nagepraat in de derde helft.  Bijzonder ook was het moment dat pupil vd week Deno het lootje trok, waarmee Herman van Lunteren het pakket met daarin de rollade van Slagerij Zumbrink wist te bemachtigen. En zo werd het uiteindelijk een bijzonder aangename middag op Sportpak de Nieuwe Kamp. Een middag zoals amateurvoetbal behoort te zijn! Volgende week vrij i.v.m. bekervoetbal, maar daarna op 20 november uit naar de koploper. Oftewel: de volgende derby tegen De Elf Vrienden uit Doorn. En ook dat gaat weer een leuke middag worden, let maar op!

MOTM wordt uiteindelijk Freek Scherpenzeel, nadat we het over eens waren dat er voor wat betreft inzet en onverzettelijkheid geen “mindere” spelers waren vandaag.  En toch door zijn fraaie doelpunt een terechte MOTM met als prijs, met een auto-was-bon van Was by Duurstede.

Foto’s van Wim Terwint staan in een fotoalbum.

Groet,

Kees Mocking