S.V.F. Doet 30-6-2018

02 Jul 2018 | Activiteiten/evementen

Zaterdagmorgen begonnen de vrijwilligers met een gezamenlijk ontbijt.

Ongeveer 50 personen hadden zich opgegeven. Het ontbijt was prima verzorgd. De meesten zullen meer gegeten hebben dan normaal.

Ondanks de indeling die Jan Willem gemaakt had, was het een klein beetje chaotisch voordat iedereen de gang had. Maar toen iedereen door had wat hij/zij moest doen ging men er flink op los.

De stemming zat er al gauw in. Arbeidsvitaminen door het draaien van de hitlijst, samengesteld met nummers die de vrijwilligers zelf op deze lijst hadden laten plaatsen.

Half elf een welverdiende koffiepauze met daarbij een heerlijk stukje taart. Carola Poetsma had diverse verschillende taarten gebakken en het was moeilijk om te kiezen.

Daarna weer snel aan de gang, want er was vandaag veel te doen. Iedereen was er van overtuigd dat deze dag een succes moest en het resultaat zou een prachtig schoon sportpark worden.

Net als bij het voetballen werden er, vanwege het warme weer, drinkpauzes ingelast. Uiteraard geheel alcohol vrij.

Half één werd het sein gegeven voor de lunch. Iedereen had vooraf te kennen gegeven welke beleg men op zijn broodje wilde. Kaas,kroket,frikandel, kaassoufle, worst, een ruime sortering dus.

Na deze lunch tot een uur of drie nog door bikkelen. Heel veel werkzaamheden waren gedaan.

Als sluitstuk van de dag is het hoofdveld voor 95% weegbree vrij gemaakt.

Komende week wordt er groot onderhoud gepleegd en daarom komt deze actie zeer goed uit.

Het welverdiende glaasje bier of fris smaakte hierna uitstekend.

Hartelijk dank aan iedereen die deze dag tot een succes hebben gemaakt. Het goede weer heeft hier natuurlijk ook aan mee geholpen. Namen noemen doe ik niet. Je vergeet zo gauw iemand. Maar een chapeu is zeker op zijn plaats aan iedereen.

Toch eindigt mijn stukje in mineur. Door een foutje mijnerzijds zijn alle foto´s gewist op mijn toestel.

Sinds 1985 maak ik foto´s en uitgerekend vandaag gaat het mis. Balen, Balen en nog eens balen.

Mocht er onder de lezers zijn die ook foto´s genomen hebben, ik zou ze graag willen hebben.

Stuur ze dan naar mijn email terwint@casema.nl Hartelijk dank.

Je hoort wel eens zeggen: “Gelukkig hebben we de foto’s nog”. Helaas gaat dat nu niet op.

Wim Terwint

Schrijf je in voor de nieuwsbrief