Reünie Kampioenselftal SVF 1973

28 Apr 2023 | Laatste Nieuws

Oud spelers en aanhang houden reünie ter herinnering aan behaald kampioenschap 4e klasse G in 1973
Zondag 23 april j.l. kwamen oud spelers met aanhang en elftalleider bijeen in de kantine van SVF ter viering van het feit dat het juist deze dag, dus 23 april, exact 50 jaar geleden was dat het 1e elftal van SVF na een zeer spannende beslissingswedstrijd op Sportpark Larenstein in Bilthoven (terrein BVC) tegen SEC met 1-0 wist te winnen en daarmee promotie naar de 3e klasse KNVB afdwong, een niveau dat we 7 jaar hebben volgehouden.

Velen van de ouderen onder ons zullen dit feit beslist nog herinneren, want SVF werd door een enorme supportersschare ondersteund in Bilthoven. Het bijgaande wedstrijdverslag in de Soester krant vermeldt een bezoekersaantal van ruim 4000.

Wedstrijdverslag Soesterkrant 1973

Zelf heb ik dat seizoen hoofdzakelijk meegemaakt als wisselkeeper en alleen omdat de vaste keeper Sjaak Kooijman een paar wedstrijden geschorst was heb ik een paar wedstrijden mogen keepen en dus een kleine bijdrage aan het kampioenschap kunnen leveren. Tom van Dam was de matchwinner, maar mede door heel goed keeperswerk van Sjaak Kooijman en het heel harde werken van de overige spelers wist SVF de overwinning uiteindelijk over de streep te trekken.

Wat ik me er nog van herinner is dat Beb Balk, die toen elftalleider was. Bep stelde de spelers voor om op paaszaterdag 21 april het veld in Bilthoven te gaan verkennen en een soort proeftraining te doen. Het resultaat was dat we bijna met het complete team daar waren, dus we waren voorbereid. Zoals bijna alle uitwedstrijden dat seizoen werd ook nu de voorbereiding gedaan bij Contact der Continenten in Soesterberg met de geestelijke ondersteuning van Pater Claassens.

De wedstrijd zelf was meer spannend dan goed. Dat is zoals iedereen wel weet vaak het geval met beslissingswedstrijden. Veel nerveus gedoe, hard werken maar geen goed voetbal. Zo ook toen in Bilthoven, maar na een goede afloop natuurlijk niemand die daarom maalt. Na de wedstrijd was er een ontzettende ontlading met veel supporters op het veld en met veel bier in de kleedkamer. Uiteindelijk in bus terug naar Cothen waar we bij vriescentrale van Dijk (vlgs mij was de eigenaar Toon van Dijk toen ook voorzitter van SVF) door muziekkorps Excelsior werden ingehaald en na een rondrit door Cothen op het Sportpark arriveerden. Het is toen ’s avonds nog lang een vrolijke boel en onrustig geweest, dat laat zich raden.

Eigenlijk lag het in de bedoeling hieraan wat aandacht te besteden bij het 75 jarig bestaan maar zoals iedereen weet hebben we dat door de Corona perikelen niet kunnen vieren, zelfs een jaar uitstel van jubileum mocht niet baten. Om een dergelijk feit geluidloos voorbij te laten gaan leek ons ook geen goed idee vandaar dat we de bijeenkomst zondag j.l. gehouden hebben. Aan ons verzoek aan de “Krasse Knarren” om op tijd weg te zijn uit de kantine, zodat wij onze voorbereidingen konden treffen, werd zonder probleem gehoor gegeven, maar niet zonder een steek onder water. Dat wil zeggen iemand van de Krasse Knarren kondigde onze komst aan door iedereen van zijn groep een foto te sturen van ouderen achter de rollator. Ach op zo’n dag kunnen we dat wel hebben Roy….

Het werd een heel gezellige middag waar iedereen zich enorm vermaakt heeft, op naar de volgende 10 jaar… Namens de groep een woord van dank aan het bestuur voor de getoonde interesse, medewerking en diverse toezeggingen. Was prima voor elkaar, dank daarvoor! En….vanzelfsprekend een woord van dank aan onze barkeepers Jeroen en Erik, was prima voor elkaar mannen.

Co Mocking

(mede namens Bert van Rossum en Jan Rosengarten)

Op de foto van zondag j.l.Van links naar rechts achterste rij: Ben Verkerk, Hans Verkerk, Antoon Vernooij, Joop de Gier, Wim Willems, Ton Tollenaar, Bert van Rossum, Chris van de Linden, Jan Rosengarten, Ben Rosengarten, Ad Kolsteeg.

Van Links naar Rechts Voorste rij: Jacques Rosengarten, Daan Balk, Co Mocking, Hans Scholman.