Eindelijk weer afsluitweekend!

28 Jun 2022 | Activiteiten/evementen

Na een paar jaar coronastilte konden we dit jaar weer het SVF Afsluitweekend organiseren. Met twee nieuwe teamleden hebben wij er weer een leuk evenement van proberen te maken. Nadat Claudia Klein zaterdagmorgen officieel het lintje had doorgeknipt werd er begonnen met het opbouwen van het tentenkamp. Het was heel erg leuk om te zien dat er veel aandacht werd besteed om de prijs voor “De leukst versierde tent” in de wacht te slepen. De tenten waren zo leuk dat we besloten 3 prijzen beschikbaar te stellen.

Na het opbouwen werden de buikjes gevuld met broodjes hamburger om vervolgens richting het zwembad te vertrekken.‘s Avonds na het zwemmen weer aanschuiven voor patatjes om energie te verzamelen voor de spellenronde. Er waren verschillende spelelementen gehuurd zoals: levend tafelvoetbal, zakslaan, voetbaldarts en een junglebaan. De kinderen genoten volop ondanks de miezerige regen. Rond 19:30 werd het echt te gortig en zijn we gaan schuilen in de kantine. Dit tot verbazing van sommige kinderen. “We zijn toch niet van suiker.” en “Hoezo stoppen we dan”, heb ik een paar keer voorbij horen komen. Na zo’n 3 kwartier was de ergste regen voorbij en hebben we het iets ingekorte programma toch helemaal kunnen afdraaien.Na nog wat snoepen en drinken gingen de kleinsten naar de tent. De “grote boys” van JO-12 voelden zich daar natuurlijk te stoer voor. Met blikjes drinken, een speaker en kilo’s snoep “sliepen” zij met zijn allen in één kleedkamer. Uiteraard hebben ze geen oog dicht gedaan!

afsluitweekend2022 Onweer bleef ‘s nachts gelukkig uit maar het regende wel zo hard dat sommige kinderen verplaatst werden in verband met lekkende tenten. Zondagmorgen werd er ontbeten om daarna met kleine oogjes aan het laatste onderdeel te beginnen: 4×4 voetbal. Waar de energie vandaan kwam weet ik niet maar ze gingen er weer vol tegenaan. Team Ajax eindige als laatste van alle poules met slechts 1 punt. Nou ja, ik wilde het als Utrechter maar even gemeld hebben 😉Ook dit jaar zijn wij weer superblij met alle vrijwilligers. Zonder hen is dit evenement niet te realiseren. Dankjewel daarvoor! Wij hopen volgend jaar (met hopelijk iets beter weer) weer het SVF Afsluitweekend te kunnen organiseren.

Wim Terwint heeft een aantal mooie foto’s gemaakt, die staan in een albumJohn namens Team Afsluitweekend:Edwin Luiten, Jody Keller, John van Gend, Ricardo de Vries en captain Ruud de Gier.