Zorgelijke tijden voor SVF

07 Mar 2016 | Heren zondag, SVF 1

Eindelijk een wedstrijd van ons 1e elftal. Vandaag een hele belangrijke wedstrijd tegen vv de Dreef.

Een ploeg die één punt meer heeft, maar wel een wedstrijd meer gespeeld heeft dan SVF.

Beide teams vertoeven in de onderste regionen. Er was maar één ding belangrijk deze middag er moest gewonnen worden en dat gold voor beide teams.

Kijkend naar de vele blessures bij SVF was het puzzelen voor de technische staf om een representatief elftal samen te stellen. Good old Erik Vernooij, normaal spelend in het 2e, kwam bij het 1e de gelederen verstrekken.

Het spel in de 1e helft was pover. SVF kon moeilijk een aanval op zetten vanuit de achterhoede. Meestal werd de lange bal gehanteerd, maar deze was doorgaans voor de laatste man van de Dreef. Hij stak met kop en schouders boven alles uit. Toch kwamen er wat kansjes, maar het geluk ontbrak bij SVF.   De spelers van de Dreef wisten elkaar toch wat makkelijker te bereiken, maar tot een doelpunt konden zij ook niet komen.

De 2e helft kwam SVF goed uit de startblokken. Aan de werklust ontbrak het niet maar dat beetje geluk was nog steeds niet aanwezig. Jammer dat aanvoerder Martin Oostveen geblesseerd uit moest vallen en de spits van het 2e, Thomas van Dijk, kwam in zijn plaats.  Trainer Olav bracht nog een aanvaller , Rik van der Mispel, in om nog meer druk te kunnen zetten. Jammer dat Jorrit van Dam door een overtreding  rood kreeg en SVF verder moest met 10 man.  Sam Odijk werd gewisseld voor Damian Schoonderwoerd om zodoende de posities achterin bezet te houden.

SVF kreeg nog wel wat kansen, maar gezegd moet worden, dat de mooiste kans voor de Dreef was.

Keeper Matthijs stond zelfs tot twee keer toe op de juiste plaats en hij verdiende zo nog een puntje voor SVF.

a.s. zondag  13 maart speelt SVF de uitwedstrijd tegen hekkensluiter ’t Goy.

Het zou mooi zijn als we de drie punten naar Cothen kunnen meebrengen.

Foto’s te zien in het foto-album.