Zaterdag 6 april SVF JO09-2 – CDW JO09-4G

09 Apr 2019 | JO09-2

Het is een mooie voetbalochtend, voor de derby tussen Cothen en Wijk. Vanmorgen vroeg zijn er nog een paar druppels regen gevallen, hierdoor een mooi snel kunstgrasveld en voor het begin van de wedstrijd wordt aan iedereen een mooie opdracht gegeven om tijdens de wedstrijd op te letten. Bente is de aanvoerder en, zo zal later blijken, zal deze taak met hoogte en dieptepunten volbrengen.

Dan worden trainer en leider wakker en vragen zich af: waar is de reporter!!!

Dus notities in de telefoon open en er het beste van maken.

Het vorige duel in de clash der titanen was ruim gewonnen door SVF. Dit liet CDW zich geen 2e keer gebeuren, dus even een paar spelers uit onder de 9-2 mee genomen.

De wedstrijd is gestart. Ondanks het op scherp zetten van het team tijdens de voorbespreking en de warming-up zijn de jongens en meisjes nog niet helemaal wakker.

Er volgt een afstandsschot, die buiten bereik van keeper Jasper er direct in vliegt 0-1.

Even later wordt de bal voor de goal langs gespeeld, dat wordt nog een trainingsoefeningetje, CDW stapt er tussen en maakt de 0-2.

Dan volgt een moment van overwicht. Mooi over spelen elkaar zoeken, maar komen niet echt weg bij de goal. Jasper staat zijn mannetje en red een grotere achterstand. Er volgt een lange rush van Karel naar de goal.  knalhard op de paal.

Wissam vangt hem op en via Tygo komt de bal bij Karel die hem er nu wel in werkt. 1-2.

In het 2e kwart kunnen we spreken van een terugkerend SVF momentje. Na de aftrap valt bijna direct de 1-3. Aandachtspunt 2: na de rustmomenten koppies weer op scherp.

We zijn weer alert en Joep houdt de achterhoede weer goed dicht, SVF dringt aan voor de aansluitingstreffer, Wissam voor de goal, bijna is de treffer daar.

In de tegenaanval dringt CDW aan, veel afstandsschoten die gelukkig geen doel treffen. Er is wat geklungel voor de goal bij SVF, maar Teun kent geen angst en kopt de bal weg. Jasper onderschept de bal en geeft een lange trap op Karel. Deze neemt de bal mee en werkt hem deze keer in 1 keer af. 2-3, de aansluitingstreffer is daar.

Het is alweer het einde van de eerste helft en u zult denken, ik heb nog niets van Bente gehoord, maar dit gaat vanaf nu veranderen.

Jasper het veld in, Bente op de goal.

Door de eerste goede redding van Bente, wordt direct het terugkerende SVF moment omgekeerd, niet direct een tegengoal na de aftrap. .

Ondanks het overwicht in balbezit volgt toch de 2-4 voor CDW. Hun nummer 8 is groot, sterk en kan hard schieten.

Nu komt SVF weer er volgen goede onderscheppingen door Ilana en Teun en Tygo op het middenveld, Joep is het slot op de deur. Voorin komen Jayden en Wissam steeds dichter bij de goal. Helaas volgt er geen goal uit.

De nummer acht breekt uit en komt 1-op-1 voor de goal, Bente red, met haar hoofd . Deze bikkel gaat stoïcijns door. De spelhervatting van de scheids is wat discutabel en direct volgt de 2-5

SVF laat de koppies niet hangen en zet juist aan. Dit leidt tot wat gaten in de verdediging van SVF, maar continu gered door de keeper.

We dringen aan, Jasper breekt door de verdediging van CDW en maakt een mooie cross goal 3-5.

Dan speelt Karel de lange bal op Jayden, Karel kiest positie, maar de bal loopt achter. Nu zien we dat ook bij de tegenstander uitverdedigen voor de goal voor komt. Bal in de voeten bij Karel 4-5.

Einde 3e kwart. Bente geeft aan dat haar duim wat pijn doet, maar de bikkel blijft keepen. Dit is voor iedereen het moment:

Koppies op en laatste inhaal slag maken.

Er volgen wat afstandsschoten van CDW, gewoonweg omdat ze niet dichterbij de goal komen, deze belanden naast of op de lat. SVF komt er slecht door heen gevoetbald in deze fase.

CDW dringt aan en ondanks de sliding van Teun komt er een schot en goal van CDW 4-6.

Al snel volgt vanaf de aftrap een mooie combinatie die leidt tot een corner. Karel brengt hem hoog in, Jasper vangt op en maakt hem af. 5-6.

Nog 5 minuten, tijd voor een gelijkspel of zelfs winst is er nog.

Ondanks de druk die gezet wordt en het goede samenspel valt de 6-6 niet. In een tegenaanval valt zelfs de 5-7 voor CDW door een vlammend schot hoog boven en onhoudbaar voor Bente.

Helaas deze derby niet de punten in Cothen kunnen houden. Maar wel als team gestreden, das meer waard dan als individuen de goals maken. Al zullen daar de meningen over verdeeld zijn.

Nu heeft Bente als keeper in de 2e helft menig redding gemaakt wat er voor gezorgd heeft dat de eindstand niet veel groter was, een bal in het gezicht en een vinger dubbel in de wedstrijd, maar gewoon doorgaan. Tijdens de penalty’s moest een 3e voorval plaatsvinden, een hard schot, duim uit de kom. Toen was het echt over. Bente Toi toi Toi bikkel, heel veel beterschap.

Aanstaande zaterdag mogen de strijders weer eens een uitwedstrijd spelen: Tegen Delta Sports in Houten. Aanvang wedstrijd 9:40 uur. Komt u dan weer kijken in zulke grote getale als vandaag. Thanks voor al jullie support.