Zaterdag 16 maart 2019 – Pupil van de week: Ilana van Oosterhout

27 Mar 2019 | Pupil van de week

Wat was het koud en wat waaide het hard.. Maar dat mocht de pret niet drukken!
Ik had uitgekeken naar deze dag. Vol goede moed en met gezonde spanning liep ik iets voor 13:30 uur het SVF terrein op.

In de kantine zaten Yvette en Bianca mij al op te wachten. Samen met Mick zouden zij mij deze dag begeleiden. We kregen wat te drinken en een korte uitleg over hoe de dag zou verlopen. Ook kreeg ik mijn eigen “pupil van de week” t-shirt. En deze mocht ik nadien houden! Hop, snel een kleedkamer in en omkleden.

Samen met Mick en papa liep ik naar de kleedkamer van SVF 1. Stiekem vond ik het best een beetje spannend. Maar nadat Mick mij voorgesteld had aan alle spelers en we op het veld stonden voor de warming-up verdween deze spanning en vond ik het vooral heel leuk! Samen met een aantal andere spelers mocht ik ballen op de goal schieten om de keeper op te warmen. Tussendoor werd ik ook nog even op de foto gezet.

Na de warming-up gingen wel met zijn allen terug de kleedkamer in. Hier volgde een pep-talk van de coach. Niet veel later werden we door de scheidsrechter opgehaald. Samen met aanvoerder Remco en de scheidrechter liep ik voorop, met de bal, het veld op. En nadat we elkaar in het midden allemaal een handje gegeven hadden, en we minuut stilte gehouden hebben voor Jeroen (SVF1 speelde speciaal voor Jeroen met rouwbanden), kon de wedstrijd eindelijk beginnen!

Tijdens de aftrap was ik aan zet. Ik dribbelde de tegenstanders stuk voor stuk voorbij. En met een mooi schot op de goal (binnenkant paal) scoorde ik de 1-0! Mick haalde mij van het veld. Het vervolg van de wedstrijd mocht ik kijken in de dug-out. SVF 1 was de betere partij deze wedstrijd. Al vroeg in de wedstrijd was duidelijk dat hier punten te behalen viel. Na de eerste 45 minuten ging SVF 1 dan ook met een voorsprong de rust in.

Als een echte VIP mocht ik tijdens de rust een kijkje nemen in de bestuurskamer. Hier werd ons wat te drinken en een plak cake aangeboden. Sneller dan gedacht begon de tweede helft van de wedstrijd. We haasten ons naar beneden en samen met Mick nam ik terug plaats in de dug-out.

De tweede helft was een pittige. Beide teams waren fanatiek en hierdoor niet heel lief voor elkaar. Er werd veel geschreeuwd, geduwd en getrokken. Spelers vielen veel en makkelijk. Een hete strijd kunnen we het wel noemen. Maar niks voor niks! Het goede voorbeeld door mij gegeven! SVF 1 ging er na 90 minuten met de winst vandoor.

De wedstrijd was afgelopen. Terug in de kantine kreeg ik van Mick een bal waarop “Pupil van de week” stond gedrukt. Net als op mijn t-shirt! Samen met hem ging ik op deze bal alle handtekeningen van de spelers van SVF 1 verzamelen. Het duurde niet lang voor mijn bal vol met namen, nummers en handtekeningen stond!

Ondertussen had Yvette lekker warme frietjes voor mij gebakken! Toch lekker na een behoorlijke tijd in de kou en de wind. Nadat ik met Yvette kort gesproken had over het verloop van deze dag nam ze afscheid, en toen mijn frietjes op waren gingen ook wij huiswaarts.

Ik wil iedereen die deze voor mij onvergetelijke dag mede mogelijk gemaakt heeft heel erg bedanken. In het bijzonder de spelers van SVF 1, Mick, Yvette en Bianca. Het was top!

Ilana van Oosterhout

Schrijf je in voor de nieuwsbrief