YEAH!!!!! 3 punten in the pocket!

19 Mar 2016 | Pupillen

Het is zaterdagochtend 19 maart, rond 8.45 uur. Best nog wat frisjes, maar daar hebben de supporters meer last van dan de spelers.

Gelukkig is onze topkeeper Max  weer hersteld van de griep. De aanvoerder van vandaag is Ian. Dus iedereen omkleden en warm lopen op bevel van de aanvoerder.

De jongens van Vriendenschaar E4 lopen zich ook warm. “Ze zien er wel klein uit”, merken we op. En hopen dat dit in ons voordeel is  😉

De supporter-ouders hebben zich genesteld in de dugout, koffie en thee wordt gehaald…beginnen maar!

Een leuke wedstrijd, de vreugde van het voetballen spat er van af. De jongens en meiden vinden het echt leuk. Zo ziet het er tenminste wel uit.

SVF krijgt veel kansen, die net naast of net op de paal gaan. Halverwege eerste helft maakt de tegenpartij hun eerste (en zoals later blijkt..hun laatste #vreugdedansje) doelpunt.
0-1……balen!!

Maar de E4-tjes laten zich niet op de kop zitten. Er wordt goed gespeeld en keihard gewerkt. En het is superspannend. Aan de supporters ligt het niet, want wij worden helemaal gek van de spanning.

Rust: 0-1

Tweede helft begint. Goed bezig, jongens ! De spirit zit erin. En……nee, ja…oeh, ah…. Ahhhh jammerrr…. Wat een gegil en hartkloppingen hier in de dugout. Tjonge, jonge wat een kansen.

En dan……YEAAAAAH!!! Hij zit!!! Wat ontzettend leuk, een debuut voor Bas, zijn eerste doelpunt deze competitie! Goed gedaan, Bas.

Even later raakt Ian, alias ‘de beuker’ nog even geblesseerd. Gelukkig komt onze SpongeRon aangesneld met zijn wondersponsje en kan Ian snel weer verder.

E4 spongebob

En nu doorpakken, jongens !! Het harde werken wordt beloond. Sophie maakt het tweede doelpunt. JAAAAAAAAAAAAAAA……2-1!! Drie punten in the pocket.

Wat een wedstrijd. Zo leuk! We hebben gewoon gewonnen! En de verdedigers hebben gescoord dit keer. Top gedaan jongens, meiden, coaches en supporters.

Volgende keer weer doen?

Fijn weekend, de mijne kan niet meer stuk. Ik schenk de champagne alvast in.

Heleen Verkerk