WV-HEDW, geen probleem voor SVF1

27 Mar 2017 | Heren zondag, SVF 1

Na de deceptie van Oranje tegen Bulgarije, vandaag hopelijk een betere wedstrijd.

SVF liet gelijk al mooi aanvallend combinatiespel zien. Dit leverde grote kansen op, maar de afronding ontbrak nog. In de 15e  minuut dacht iedereen dat SVF op voorsprong zou komen.
Sander Botman kreeg de bal vanuit een corner niet goed op zijn hoofd en zodoende liet de openingstreffer nog even op zich wachten. WV-HEDW was op het middenveld de mindere van SVF die  kort en agressief op de bal bleef spelen. SVF kreeg diverse goede kansen, maar de scherpte ontbrak steeds.

In de 25e minuut eindelijk de verdiende voorsprong. Niet uit een aanval, maar een spelhervatting via een corner op rechts. Rik van der Mispel gaf de bal goed voor en Sander Mocking wist deze met een beetje moeite binnen te koppen.(1-0) De schaarse aanvallen van WV-HEDW werden door de Cothense achterhoede goed teniet gedaan om dan weer van achteruit een aanval op te zetten.

In 35e minuut ontsnapte op rechts Sander Mocking die de bal goed voorzette en de geboden kans was niet meer te missen voor Rik van der Mispel. SVF kreeg nog twee mooie kansen om de wedstrijd al voor rust op slot te gooien. Sander Botman en Sander Mocking misten echter beiden deze grote kansen. Gezien de kansen had SVF voor de rust met 4 á 5 doelpunten  zeker voor kunnen staan.

In de 2e helft hanteerde SVF jammer genoeg, vaak de hoge bal en deze waren meestal een prooi voor de grotere achterhoede spelers van WV-HEDW. Het combinatiespel van de 1e helft liet men te weinig zien. Trainer Erwin Bakker bracht, zoals wij gewend zijn van hem, de wissels in het veld. Niels van den Berg en Justin Schoonderwoerd kwamen Rik van der Mispel en Sander Mocking vervangen en even later kreeg Bart van Dijk ook wat speelminuten. Regino Odijk mocht gaan rusten.

Vlak voor het einde van de wedstrijd een derde doelpunt voor SVF. De voorzet van Niels van den Berg kwam bij Bart van Dijk, deze wist Mick van de Bildt te bereiken en eindelijk had Mick toch nog zijn doelpunt. De drie punten waren binnen voor SVF.

a.s Zondag 2 april speelt SVF de uitwedstrijd tegen KVVA in Amersfoort om 14.00 uur.

FOTOALBUM