Winst voor de koploper DEV

11 Feb 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

Eindelijk weer een grote groep supporters van SVF aanwezig.

Het duurde wel 35 minuten voordat DEV op voorsprong kwam. DEV was wel de beter voetballende ploeg. Wist wat makkelijker elkaar te vinden en had zeker meer rust in hun spel.

SVF, ik zeg het iedere week, compenseerde dit veelal door hard te werken.

Beide teams creëerde kansjes. Om op voorsprong te komen had DEV wel de medewerking nodig van keeper Kevin Kroon. Een op oog makkelijke bal glipte tussen zijn handen door en daardoor kwam DEV op 1-0. Dit bleef zo tot de rust.

In de 5e minuut van de 2e helft de gebruikelijke wissel Julian Heijmans maakte plaats voor Rik van der Mispel. Even later volgde nog een wissel Stephan Rieff kwam in het veld voor Magdi Kandil.

In de 35e minuut mocht DEV een vrije bal nemen op ongeveer 20 meter afstand van het doel.

De bal werd prachtig ingeschoten. Eindelijk de verlossende 2-0 voor DEV, daar SVF zeker de mogelijkheid had gehad op 2-1 te komen.

Na mate de 2e helft vorderde kreeg SVF meer vat op de wedstrijd. Grote kansen om te scoren.

Hiervan benutte Rigino Odijk er één. In de 40e minuut een schot van Rigino in de uiterste hoek 2-1.

De wedstrijd speelde zich al af in de blessuretijd, toen DEV eindelijk liet zien waarom zij bovenaan staan. Een mooie opgezette aanval over rechts, waarbij de achterhoede van SVF werd uitgespeeld,

bracht DEV op 3-1. Hierna kreeg SVF toch weer kansen, maar daar waar DEV effectief was, liet SVF dit achterwege . De eindstand kwam in de 48ste minuut op het bord. DEV  bracht deze op 4-1.

a.s. Zaterdag 17 februari speelt SVF de thuiswedstrijd tegen Kesteren.

Wim Terwint

FOTO’S