Wijk start met Walking Football

01 Sep 2018 | Laatste Nieuws

CDW en SVF zijn gezamenlijk een traject gestart om deze voetbalvorm in Wijk bij Duurstede te introduceren. Na twee introductiedagen is gebleken dat het animo groter was dan in eerste instantie werd gedacht. Donderdag 6 september gaat deze voetbalvorm dan ook van start.

Voetbal hoeft niet snel te gaan om mooi te zijn. Dat bewijst deze voetbalvorm waarbij in (snel)wandeltempo op een kwart veld gespeeld wordt. Walking Football houdt in dat er tijdens een partijtje niet wordt gerend, maar gewandeld. Een sliding maken is ten strengste verboden en de bal mag niet boven heuphoogte komen. En buitenspel? Daar doen ze niet aan. Nee, Walking Football is vooral rustig bewegen en veel lol maken.

De verenigingen CDW en SVF hebben dit opgepakt en zijn gestart met het uitwerking hiervan. De onderlinge vereniging belangen zijn terzijde geschoven en samen starten zij op donderdag 6 september met de eerste wedstrijd. De aftrap is om 13.00 uur op de velden van CDW onder gediplomeerde en ervaren leiding. De speeldagen in september zijn bij CDW en in oktober bij SVF.

Heeft u interesse in Walking Football of heeft u vragen? Neemt u dan gerust contact op met onze contactpersonen, stuur ons een mail of loop donderdag 6 september even binnen. We beginnen om 13.00 uur.

Kees Mocking (SVF) 06-53359337, Pieter Barte (CDW) 06-11357542 of via walkingvoetbalwijkbijduurstede@gmail.com