Wie gaat er scoren bij SVF. Musketiers-SVF 23-11-2019

25 Nov 2019 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

Bij Musketiers speelt SVF over het algemeen geen makkelijke wedstrijden. Ook vandaag is de wedstrijd er een van uitersten, waarbij uiteindelijk niet de beste maar de gelukkigste ploeg wint.

De eerste helft verliep te traag en SVF kon hierin op geen enkele manier een vuist maken.

In de eerste tien minuten probeerde SVF de aanval te zoeken en snel een goal te scoren, maar de scherpte en een goede afronding ontbraken. Na een kwartier, waarin Musketiers letterlijk nog geen aanval had uitgevoerd of een doelpoging had ondernomen, kregen zij een vrije trap op zo’n 40 meter van de goal. Deze bal werd scherp ingedraaid en was prooi voor Marcel Laros. In eerste instantie ving hij de bal maar hierna glipte de bal uit de handen en rolde in het doel. Een onfortuinlijk moment en 1-0 achterstand. Het verdere verloop van de 1e helft verliep moeizaam en was zelfs saai te noemen. De enkele kans die werd gecreëerd was voor beide ploegen geen succes op een doelpunt.

Musketiers nam het initiatief met hard werken over en was hierdoor iets gevaarlijker. SVF speelde te onzorgvuldig en kwam niet tot het realiseren van doelrijpe kansen. Bij de thee een duidelijke boodschap door trainer Edwin. Twee wissels moesten verandering teweeg gaan brengen. Jorrit van Dam en Najib El Makrini voor Damian Schoonderwoerd en Mick van de Bildt.

In de tweede helft een beter spelend SVF. Musketiers gooide er ook een portie werklust bovenop. Omdat SVF meer druk naar voren ging zetten kwam Musketiers ook vaker met snelle spitsen gevaarlijk voor de goal. Al snel in de tweede helft moest Marcel een redding verrichten, in een 1 op 1 situatie bleef hij de aanvaller de baas. In een volgende aanval was het wel raak, de snelle vleugelspeler van Musketiers speelde zich mooi vrij en gaf een voorzet die resoluut werd afgerond door de spits 2-0. Het tempo ging verder omhoog, want dit was niet het bedachte scenario voor SVF. Diverse 100% doelkansen werden niet benut of afgemaakt. Aan de andere kant valt door een snelle uitbraak de bal weer in het strafschopgebied waarbij de bal, na een overtreding, op de stip beland. Marcel houdt SVF nog enigszins op de been door de penalty met een mooie safe uit zijn goal te houden.

Daarna grote kansen voor Nando Koedam, Nick van Vulpen en Najib el Makrini die deze niet wisten te verzilveren. Voor de laatste fase wordt Nick van Vulpen vervangen door Kees van Dam.

Met nog meer aanvalsdrift van SVF en dito hard werken door Musketiers loopt de wedstrijd naar het eind. SVF moet zich er bij neerleggen. Al spelen we nog een uur, gescoord wordt er niet. Zelfs een moment waarop de bal reeds alle spelers van Musketiers is gepasseerd, wordt miraculeus van de doellijn gered. Een prachtige vrije trap van Stephan Rieff spat tegen de lat terug het veld in. Pech en ongeloof legt SVF lam en over de knie bij Musketiers. SVF zal beter moeten omgaan met (het legio aan) kansen die zij weet te creëren. Zaterdag 30 november kunnen zij dat laten zien in de thuiswedstrijd tegen Austerlitz.

Foto’s van de wedstrijd staan in het album.

Wim Terwint

Schrijf je in voor de nieuwsbrief