Wie de jeugd heeft, die heeft de toekomst!

10 Apr 2017 | Dames zondag, SVF VR1

Zondag 9 April, een zomerse dag bij S.V.F. met maar liefst alle vier onze senioren ´zondag´ teams die thuis spelen, dat beloofde een leuke en gezellige dag voor de vereniging te worden.

Beloofde…. Want zowel de tegenstander van S.V.F. 2 als die van de S.V.F. dames zegden af in verband met te weinig spelers, daar wordt je natuurlijk niet vrolijk van. Het gemak waarmee teamspelers bij andere verenigingen afzeggen is voor ons als S.V.F. nog steeds niet te bevatten en wij gaan hier duidelijk anders mee om, desnoods maar met 8 of 9 spelers op pad, maar voetbal is en blijft een teamsport!

Maar gelukkig spelen onze dames ook graag een oefenpotje en zitten we dik in de spelers, zondag net niet genoeg om 11 tegen 11 te spelen, dus werd er geïmproviseerd. Binnen no-time stonden er een aantal aanstormende talenten uit Cothen die de boel compleet maakten; bedankt Richelle, Cisarlin, Lola en Femke en niet te vergeten onze jongste stoere voetbal meid, Teuntje!

Dan was er nog 1 uitdaging, het vinden van een 2e keeper, maar good old Mike die net een halve wedstrijd bij de heren 3 had gespeeld, redde ons uit de brand, wat een prachtige instelling man! Spontaan ontstond het idee om een indeling te maken, jong tegen oud. Omdat we zowel een shirtsponsor hebben als een inloopshirtsponsor, hadden we ook de beschikking over 2 verschillende tenues en kon de wedstrijd beginnen.

Opvallend was het gemak waarmee de jonge meiden de bal rond speelden en totaal niet bang waren om een duel aan te gaan met de ‘old ladies’ Dat belooft echt wat voor de toekomst hoor mensen en er zit nog veel meer aan te komen. Maar eerlijk is eerlijk, onze geroutineerde dames, waren net wat koelbloediger in de afronding en spits Marinde kon maar liefst 3x het net laten bollen. Gelukkig kregen de jonkies eer naar werken en schoot Simone een uitgekiende vrije trap achter keeper Mike, zodat er een mooie 3-1 stand op het score bord stond.
Het biertje en de fris na afloop smaakten voortreffelijk, zeker in combinatie met de heerlijke taart die beschikbaar werd gesteld door balsponsor Tim van Kooten, bedankt Tim! Omdat Maaike ook nog wat te vieren had, geslaagd voor haar examen, werd er nog een lekkere bittergarnituur aangerukt en met de muziek van Suus op de achtergrond konden we toch nog een klein zomerfeestje bouwen.

De volgende wedstrijd is 23 April, dan gaan we inhalen tegen Hooglanderveen en volgen er nog 1 uit en 1 thuiswedstrijd. Ook hopen we nog een benefiet wedstrijd voor SamenLoopVoorHoop en een oefenwedstrijd tegen Odijk te kunnen organiseren, zodat alle S.V.F. dames aan het eind van het seizoen veel plezierige voetbalminuten hebben gemaakt. Soest is inmiddels de terechte kampioen geworden, oprukken naar een 3e of 2e plaats behoort nog tot de mogelijkheden, maar al met al ben ik al supertrots op onze dames, en…. kijk ik nu al uit naar het volgend seizoen met wellicht een 2e of zelfs 3e team!