Weer een overwinning van SVF Dames

04 Apr 2016 | Dames zondag, SVF VR1

In Cothen hebben de dames de stijgende lijn te pakken, tegen de nummer 7 AFC Quick uit Amersfoort werd afgelopen zondag met 1-0 gewonnen. Doordat nummer 6 Hercules niet in actie kwam, staat SVF nu op een fraaie 6e plaats. De 3e overwinning in 8 dagen tijd, met een fraai doelsaldo van 8 voor en 1 tegen.

De voorbereiding was vandaag wat rommelig, een van de dames bleek namelijk nog in de ballenbak bij Ikea te verblijven, maar gelukkig kon zij tijdig als nummer 11 het veld op stappen.

Geen wissels dus, maar positief gezien ten opzichte van de vorige wedstrijd tegen deze tegenstander, want toen speelden we 90 minuten met 10 dames en verloren slechts met 2-1.

Het zou een zware middag worden, warm op een stug kunstgrasveld en hier een daar een klein pijntje. Vandaag een 2-spitsen systeem, waardoor het middenveld versterkt kon worden met nieuwkomer Annet, die vandaag haar eerste volle 90 minuten zou gaan maken.

Een redelijk gelijk opgaande wedstrijd met toch weer de meeste kansen voor SVF. Over het uitschakelen van spitsen hoeven we het niet meer te hebben, deze komen tegenwoordig met bibberende knietjes naar Cothen.

Flink wat publiek op het terras achter het doel, kon opveren door een soort eigen doelpunt van Quick, dat bracht ons op een 1-0 voorsprong die eigenlijk de hele wedstrijd niet meer in gevaar kwam.

Een wedstrijd die door ons vakkundig en met veel inzet werd uitgespeeld, met een paar afstandsschoten op Patricia en verder werd de slag door ons op het middenveld gewonnen.

De grote pret kon na afloop worden voortgezet, balsponsoren Erik en Jeroen kregen een heuse appeltjes taart uitgereikt, die traditioneel gezien, in het zonnetje werd opgepeuzeld.

Het bleef nog lang gezellig in Cothen, we maken ons nu op voor de ‘kraker’ aanstaande zondag om 2 uur uit tegen Aurora, zit er nog meer in dit seizoen?