Weer 2 derby’s op het programma

06 Nov 2021 | Geen categorie

Aurora heeft dit seizoen nog niet kunnen juichen voor een zege in de Krommerijn-competitie zoals hier wel het geval was afgelopen zaterdag na de 1-3 in Veenendaal tegen SVP. Gaat het komende zaterdag thuis tegen ’t Goy eindelijk wel lukken? Foto: Peter Beemer

Hopelijk zullen de weergoden de voetbalsupporters uit de Krommerijn-streek komende zaterdag gunstiger gezind zijn dan in het afgelopen weekeinde. Want het was bar en boos op de velden. En ook nu staan er weer twee derby’s op het programma. In Werkhoven staan Aurora en ’t Goy tegenover elkaar en in Cothen treden SVF-Bunnik tegen elkaar in het strijdperk. Een pikant duel voor de trainer van de bezoekende vereniging want Edwin Bakker was enkele seizoenen trainer van tegenstander SVF.

Bunnik deed afgelopen zaterdag goede zaken tegen Candia door met 3-2 te winnen, opponent SVF speelde verdienstelijk met 1-1 gelijk tegen Odijk. Een opmerkelijke rol was daar weggelegd voor invaller Ralph van Zanten die bij zijn eerste actie meteen scoorde. Ook de Cothense doelman Marcel Laros vestigde de aandacht op zich door bij de 1-0 voor Odijk opzichtig in de fout te gaan om daarna met enkele knappe reflexen het gelijkspel voor de Cothense ploeg veilig te stellen.

Aurora dat nog steeds op het eerste punt wacht in de strijd om onze Krommerijn-Cup, deed in de reguliere competitie wel goede zaken door in Veenendaal bij SV Panters afgelopen zaterdag verdienstelijk met 1-3 te winnen. De Werkhovense formatie kwam pas vlak voor rust op 0-1 via Milton van Dam die in het begin van de tweede helft al snel ook de 0-2 aantekende. De thuisclub kwam nog even terug maar Roland van der Tol maakte aan alle onzekerheid een einde. Het zou kunnen zijn dat naast deze zege in de ‘reguliere’ competitie de derby tegen ’t Goy voor de nog puntloze Werkhovense ploeg de ommekeer gaat brengen. Maar ’t Goy staat momenteel riant bovenaan in deze regionale Cup-competitie , al kostte dat afgelopen zaterdag tegen Schalkwijk bloed, zweet en tranen. Met tien tegen elf moest de thuisclub een deel van de tweede helft afgewerkt worden tegen de fanatiek aandringende Schalkwijkse formatie maar vooral doelman Dolf Uijttewaal wistn niet van wijken. Zal hij in Werkhoven tegen Aurora weer een heldenrol gaan vervullen?

Tussenstand

Lees hier meer over de opzet van de Kromme Rijnbokaal, omgedoopt totHans van Echtelt Cup.

Tussenstand van deze competitie in een competitie:

Rangorde Club Derby’s gespeeld Gewonnen derby’s Gelijk gespeeld Verloren derby’s Punten Doelpunten voor Doelpunten tegen Doelsaldo
1 ‘t Goy 3 3 0 0 9 8 3 5
2 Odijk 2 1 2 1 5 4 1 3
3 Bunnik 3 1 1 1 4 6 5 1
4 SVF 2 0 1 1 1 1 4 -3
5 Schalkwijk 3 0 1 2 1 2 6 -4
6 Aurora 1 0 0 1 0 1 3 -2

Programma en poll

Op 6 november staan twee derby’s op het programma in de KNVB vierde klasse I, west 1. Wie gaat deze speelronde goed doorkomen?