Week van de scheidsrechter

02 Oct 2016 | Laatste Nieuws

Scheidsrechters in het zonnetje gezet.

Het uitspreken van waardering naar de scheidsrechters staat in de Week van de Scheidsrechter centraal. De ruim 35.000 (assistent-)scheidsrechters maken het immers mede mogelijk dat zo veel voetballers wekelijks op het veld van het spelletje kunnen genieten!

Dit weekend dus extra aandacht voor de scheidsrechter.

De scheidsrechter is heel belangrijk bij het spelletje voetbal. Ik zou bijna zeggen “zonder scheidsrechter geen voetbal”, althans niet bij de manier zoals nu gespeeld wordt. Een persoon ook die heel veel te verduren heeft. Iedereen heeft zijn mond vol van respect voor elkaar en de scheidsrechter. Ik bemerkt echter vaak, dat dit nog wel eens ontbreekt richting de scheidsrechter. De extra aandacht voor de scheids is dan ook zeer terecht.

Richt ik mij dan specifiek tot onze clubscheidsrechters kan gezegd worden dat wij niet zonder deze personen kunnen. Daarom een kleine verrassing dit weekend. Voorzitter van de technische commissie Harry van Beek verrast Hans Meijer( zie foto) met deze attentie. De welgemeende handdruk is ook bestemd voor al onze clubscheidsrechters bij SVF. Heren Merci, bedankt.

Wim Terwint

Schrijf je in voor de nieuwsbrief