Week van de scheidsrechter 5 t/m 13 oktober

07 Oct 2019 | Laatste Nieuws

In de week van 5 t/m 13 oktober 2019 is het de landelijke ‘Week van de Scheidsrechter’. Dit is een mooi sportbreed initiatief waarbij het uitspreken van waardering voor de scheidsrechter centraal staat.

Bij S.V.F. hechten we grote waarde aan de vrijwillige inzet van onze toppers die de wedstrijden iedere week weer in goede banen weten te leiden. We zijn een kleine amateurvereniging en realiseren ons dat vrijwillige scheidsrechters steeds schaarser worden. Wij kunnen ze geen vergoeding aanbieden en zijn daarom erg dankbaar dat er nog steeds vrijwilligers zijn die deze bijzondere taak op zich willen nemen zodat andere volwassenen en kinderen hun sport naar behoren en met plezier kunnen uitoefenen. Zij hebben niet altijd de makkelijkste taak in het veld en dan is dit initiatief een mooi moment om daar als vereniging extra bij stil te staan!

Vandaar dat we al een aantal jaren in de ‘Week van de scheidsrechter’ een kleine attentie geven die ‘goed in de smaak’ valt bij de scheidsrechters. Dit wordt zeer gewaardeerd. Ook dit jaar gaat S.V.F. onze verenigingsscheidsrechters verrassen!

Een erg leuke bijkomstigheid hierbij is het mooie initiatief van de K.N.V.B. om verenigingen een kans te geven een deel van de kosten van de attenties/plan, voor de scheidsrechters, te vergoeden. Na een planvoorstel met motivatie en het kostenplaatje ingediend te hebben, is het gelukt om dit jaar de kosten hiervan grotendeels terug te krijgen!

In deze week wil ik al onze teams nog maar eens extra verzoeken om de scheidsrechter te bedanken voor zijn/haar waardevolle inzet !

Nancy van Rooijen

Wedstrijdsecretaris Jeugd S.V.F.