Walking Voetbal van start

28 May 2018 | Laatste Nieuws

Walking Voetbal van start, FC Utrecht Oldstars geven goede voorbeeld
Onder ruimte publieke belangstelling speelden een combinatieteam van SVF en CDW afgelopen vrijdag een demonstratiewedstrijd Walking voetbal als startmoment voor een initiatief om dit nieuwe voetbalspel in onze gemeente op te starten.  Het voetbalspel dat niet draait om rennen en slidings, maar om techniek en samenspel werd door de deelnemers met enthousiasme ontvangen.

Het lijkt gek en veel traditionele spelers gruwen bij het idee, dat je niet mag rennen en geen slidings mag maken. Maar Walking voetbal is nog steeds erg leuk om te doen en voor iedereen vol te houden’, zo kijkt SVF medevoorzitter Erwin Rieff terug. Hij was een van de spelers van het combinatieteam van SVF en CDW. De twee clubs gaan gezamenlijk verder met het introduceren van dit nieuwe voetbalspel. Rieff: ‘Ons team van deze avond was wat jong, maar we raden iedereen die lekker wil voetballen aan om op 7 juni bij CDW en op 21 juni bij SVF mee te komen doen aan de eerste trainingen van het Walking voetbal. Op deze donderdagmiddagen kunnen ze het vanaf 13.00 uur gratis komen uitproberen.’

Het team met Wijkenaar Ben Douwes in de gelederen verloor van een iets te jong getint combinatieteam van SVF en CDW met 11-4. Maar de winst ligt volgens de initiatiefnemers van de Cothense en Wijkse voetbalclub in iets anders. ‘Volgens ons toonde de demonstratie aan, dat er een voedingsbodem voor het Walking voetbal is. En daar willen we mee aan de slag’, aldus de initiatiefnemers.

FOTO’S

Schrijf je in voor de nieuwsbrief