Walking voetbal demonstratie bij SVF

18 May 2018 | Laatste Nieuws

FC Utrecht Oldstars komen langs

Walking voetbal demonstratie bij SVF

WIJK BIJ DUURSTEDE – Voetbal waarin je ‘slechts’ mag wandelen en geen slidings mag maken. Het is voor veel voetballiefhebbers wennen, maar voor oudere liefhebbers ideaal. SVF en CDW slaan de handen ineen om samen in onze gemeente deze nieuwe voetbalvorm, Walking voetbal genoemd, op de kaart te zetten. Vrijdag 25 mei komt het Walking voetbal team van FC Utrecht om 19.30 uur in Cothen een demonstratie geven.

‘Het walking voetbal is eigenlijk opgezet voor de doelgroep ouderen, maar volgens ons is het leuk voor iedereen’, Claudia Klein voorzitter van SVF steekt enthousiast van wal. Samen met haar voorganger Kees Mocking werkt ze aan het op de kaart zetten van deze nieuwe voetbalvorm.

Mocking: ‘Veel voetballers denken in eerste instantie aan het gemis van slidings en rennende spelers. Maar wij hopen zoveel mogelijk mensen te overtuigen om Walking voetbal uit te proberen. Dan zullen ze namelijk vanzelf zien, dat het een hele leuke sportieve activiteit blijft. Een voetbal manier die ook iedereen kan volhouden.’

Het initiatief van SVF kreeg vervolgens een partner in vorm van CDW. Pieter Barte legt namens die voetbalclub uit: ‘Bij CDW spraken we ook al over een introductie van het walking voetbal en omdat het zo nieuw is, lijkt ons samen optrekken voorlopig het beste. Met vereende krachten kunnen we volgens ons dit spelletje het beste op de kaart krijgen.’

Het walking voetbal is een nieuw fenomeen, dat langzaam maar zeker de wereld aan het veroveren is. Betaalde clubs zoals FC Utrecht doen erg hun best om het spel te promoten. Bij FC Utrecht hebben ze hiervoor een eigen team: de FC Utrecht Oldstars. Dit team reist de hele provincie door om demonstratie partijtjes te geven. ‘En op vrijdag 25 mei komen ze hiervoor naar Cothen’, aldus Barte enthousiast.

Mocking vult aan: ‘Die avond houden we voor de zevende keer ons 35 Plus reünie toernooi. Daar komen altijd redelijk wat oudere voetballers op af. Het zou mooi zijn als er nu nog meer belangstellenden de demonstratie komen bijwonen. Iedereen is wat ons betreft welkom.’ De gemeente heeft een samenwerking met FC Utrecht, waardoor de contacten snel gelegd waren.

De FC Utrecht Oldstars zullen op vrijdag rond 19.30 uur spelen op sportparkcomplex De Kamp.
Naast deze demonstratie hebben de clubs nog meer in de planning staan. Barte: ‘We organiseren ook twee kennismakingstrainingen. De eerste op 7 juni in Wijk en de tweede op 21 juni in Cothen.’