VVA – SVF, Overwinning VVA niet verrassend

16 Dec 2019 | SVF 1

Niet alleen een donkere start van de wedstrijd vanwege de weersomstandigheden, maar ook een donkere dag gelet op de einduitslag. De veldverlichting was het enige lichtpuntje en moest bij aanvang van de wedstrijd al aan, de donkere dagen voor Kerst.

Ondanks dat SVF in een ‘behoudende’ opstelling aan de wedstrijd begon was de eerste grote kans van de wedstrijd wel degelijk voor SVF. Een dieptepass op Rik van der Mispel werd afgevuurd op de goal, helaas ging de bal via de schouder van de keeper net naast. VVA zette SVF onder druk, maar SVF wist steeds te voorkomen dat zij konden scoren. Goed keeperswerk van Marcel Laros droeg hier in grote mate aan bij. In de 35e minuut werd door SVF balverlies geleden op het middenveld, waardoor VVA alle ruimte kreeg om vanaf rechts de bal voor te zetten en dit ook nog kon omzetten in een doelpunt (1-0). Tot aan de rust kwam hier geen verandering in. Wel veranderde het weer, slagregens en harde wind maakten het duel niet aantrekkelijker.

De 2e helft werd begonnen met Najib el Makrini voor Nick van Vulpen die vanwege een knieblessure de wedstrijd moest staken. VVA bleef druk uitoefenen maar had moeite om te scoren, ook ter verdienste van SVF natuurlijk. Slechts tweemaal wisten zij te scoren. Het doelpunt in de 59e minuut werd echter afgekeurd wegens buitenspel. In de 69e minuut werd Damian op rechts op snelheid geklopt. De voorzet werd nog wel door Marcel van richting veranderd, maar in de rebound wist VVA de score op 2-0 te brengen.

Een goede reflex van Marcel, op een verkeerde bal van Justin, wist de 3-0 nog te voorkomen. De laatste tien minuten speelde SVF met tien man door het uitvallen van een geblesseerde Julian Heijmans. Aanstaande zaterdag speelt SVF de inhaalwedstrijd thuis tegen DEV, daar zullen weer fitte spelers voor nodig zijn. Helaas door omstandigheden, o.a. door het slechte weer, zijn er deze keer geen foto’s.

Wim Terwint