VVA Achterberg – SVF, Slecht weer, wedstrijd met 2 gezichten

13 Mar 2019 | SVF 1

SVF speelde deze wedstrijd met rouwbanden vanwege het overlijden van Jeroen de Wit. Vooraf aan de wedstrijd werd een eerbetoon in acht genomen met een minuut stilte. Hoe zouden onze jongens hiermee de wedstrijd ingaan?

VVA had de eerste helft de harde wind in de rug, waardoor ballen vaak te hard gingen en veelal over de achterlijn verdwenen. Zij probeerde dit wel op te lossen door de bal in de voeten aan te spelen.De wedstrijd was nog geen twee minuten oud of SVF stond met 1-0 achter. Een vrije trap van rechts kon makkelijk ingekopt worden door een speler van VVA. SVF had grote moeite om de bal in de ploeg te houden, de weersomstandigheden speelden ook duidelijk parten. Aan de werklust ontbrak het niet.

Het gevaar voor SVF kwam weer vanaf rechts. Een voorzet werd door keeper Timo de Groot niet voldoende weggewerkt en de wegspringende bal was een cadeautje voor een van de voorwaartsen van VVA. Deze stond geheel vrij en kon simpelweg hun voorsprong op 2-0 brengen.Voor rust werd er nog een keer gescoord door VVA. Een steekpass op de spits bracht hem alleen voor keeper Timo. In eerste instantie keerde hij het gevaar, maar een meegelopen speler benutte wel de tweede kans. 3-0.
De weersomstandigheden werden er niet beter op. Storm en hagel maakte het voetballen bijna onmogelijk en gelukkig floot de scheidsrechter om te gaan rusten en op een draf vertrok iedereen naar de kleedkamers.

De 2e helft begon SVF met twee wissels. Roy van de Bildt verving Nick Vermeer. Ook keerde keeper Timo de Groot niet terug op het veld door een blessure aan zijn hamstring. Roel Barten verving hem. Al heel gauw scoorde SVF. Door een foutje van de keeper kreeg Jorn Mocking de mogelijkheid om te scoren. De vreugde was van korte duur. De scheidsrechter keurde het doelpunt af, wegens (vermeend) buitenspel. Hiermee was niet iedereen het eens aangezien de bal via de keeper weer in het spel was teruggekomen. In de 55e minuut waagde Jorn, na een goede en lange loopactie, een schot op doel. Hierbij ging de keeper niet geheel vrij uit en zodoende kwam de stand op 3-1.  SVF bleef jagen op de bal en VVA raakte de kluts kwijt en dat leverde in de laatste minuten van de wedstrijd nog een doelpunt op. Een schitterend afstandsschot door Julian Heijmans werd omgezet in een doelpunt (3-2). Jammer dat dit doelpunt zo laat in de wedstrijd viel.

Met een paar minuten meer tijd had SVF zeker een gelijkspel mee naar Cothen genomen, aangezien VVA compleet de kluts kwijt was en SVF de druk heel hoog opvoerde.
Aanstaande zaterdag speelt SVF thuis tegen Achterveld. Een ploeg waar ook nog iets mee te verrekenen valt. Het restant van de -gestaakte- wedstrijd tegen Musketiers is wederom verplaatst, het staat nu op het programma voor 20 maart.

Foto’s van de wedstrijd staan in het album.

Wim Terwint