VVA Achterberg een maatje te groot voor SVF

22 Oct 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1, Laatste Nieuws

Degene die dachten, dat SVF misschien punten kon pakken, vandaag zaterdag 20 oktober, zagen al gauw dat dit niet relevant was. VVA legde haar wil op aan SVF. Keeper Timo de Groot wist na 15 minuten in de wedstrijd een achterstand te voorkomen, door goed in te grijpen op een verkeerde terugspeelbal. SVF was alleen in staat om ballen tegen te houden en dan maar weg te schieten op goed geluk. De snelheid waar VVA de bal rond liet gaan, was voor SVF bijna niet te belopen. Iedere speler van VVA was constant in beweging met of zonder bal. Er liep altijd wel een mannetje vrij om aangespeeld te worden.

Mede door foutjes in de verdediging van SVF, maar ook het goede spel van VVA, stond SVF na 40 minuten spelen al achter met drie nul. Met deze stand ging men rusten. De 2e helft begon SVF met twee invallers. Stephan Rieff en Wesley Nagel voor Jorrit van Dam en Rik van der Mispel. VVA nam iets gas terug, waardoor SVF meer tijd gegund werd om te handelen.

In de 3e minuut van de tweede helft was daar dan toch een kans om te scoren door SVF, maar Sander Mocking wist de keeper van VVA niet te passeren, doordat hij de bal iets te ver voor zich uitspeelde. Sander moest even later, na een botsing met een speler van VVA, het veld op een brancard verlaten. Met de hoofden tegen elkaar koppend, leverde Sander dat een behoorlijk oogwond op. Hopelijk valt het allemaal mee, want SVF heeft al genoeg geblesseerden.

Door deze blessure van Sander kwam Bart van Dijk in het veld. VVA bleef de betere ploeg en scoorde zelfs nog éénmaal zodat de eindstand op 0-4 kwam. Wel dient nog even vermeld te worden dat Justin Schoonderwoerd een vijfde doelpunt voor VVA wist te voorkomen. Op de doellijn wist hij dit te belemmeren. SVF had hard gewerkt, maar kwam veel te kort tegen deze ploeg. Aan de overwinning van VVA viel niet af te dingen.

A.s. Zaterdag 27 oktober speelt SVF de uitwedstrijd tegen een oude bekende oftewel Achterveld. Ook een lastige tegenstander. Foto’s van deze wedstrijd zijn te vinden in het album.

Wim Terwint

Schrijf je in voor de nieuwsbrief