vv Ede/Victoria 1 tegen SVF 1

25 Mar 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

24 maart 2018

Vandaag een mooie zonnige dag. Stukken beter dan vorige week, waar de koude snijdende wind een spelbreker was, ondanks de voor SVF zeer positieve uitslag van die wedstrijd.
Tegen vv Ede/Victoria gelden andere omstandigheden én belangen. Namelijk dat zij op de tweede plaats staan (zij wel) en de kampioensprikkels voelbaar zijn, althans zo begrepen wij van hun trainer en voorzitter. Hopelijk kan SVF vandaag een kleine spelbreker worden…..

Maar voordat we aan het verslag beginnen eerst een felicitatie richting Wim Terwint. Wim, van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. Hopelijk biedt de ‘ghostwriter’, die de pen vandaag even overneemt wegens jouw afwezigheid, ook goed verslag.

We starten iets verlaat (14:37) op een blinkend nieuw kunstgrasveld. De spanning is bij beide elftallen hoog. Daardoor een onrustig begin bij SVF, vv Ede/Victoria speelt sterk en collectief. Het eerste kwartier zijn zij de bovenliggende partij met verzorgd voetbal. Door afwezigheid van belangrijke pionnen is het middenveld van SVF niet in staat de voorste en achterste linies te verbinden. Veel balverlies en weinig rust in het spel van SVF. Na 20 minuten krijgt vv Ede/Victoria een dot van een kans die gelukkig naast gaat. Hun vizier staat nog niet scherp. Ook een vlammend schot na 25 min gaat gelukkig -voor SVF- langs de goede kant van de paal. SVF heeft weinig antwoord op de aanvalskracht van vv Ede/Victoria.

In de 35e minuut valt de langverwachte goal, 1-0. Een afstandsschot (of voorzet, we weten het nog niet) beland in de verre hoek.
Deze goal doet de wedstrijd ook kantelen, SVF heeft in het slot van de eerste helft iets meer vat op het spel. Er komt meer strijd, helaas levert het wel een gele kaart op voor Roel.

In de rust wordt bij SVF gewisseld. Spits eruit (Thomas) en middenvelder erin (Sander). De ruggen worden gerecht en er wordt spirit opgedaan voor de tweede helft.

Maar, koud uit de kleedkamer, binnen 1 minuut na rust; penalty tegen. Dit resulteert in een 2-0 achterstand.
Roel wordt als gevolg van een blessure gewisseld, Jeffrey gaat als invaller voorin nieuwe impulsen geven.

SVF speelt in de tweede helft beduidend beter. Meer overwicht en antwoord op het verzorgde en technische spel van de tegenstander. Het leidt tot de 2-1 in de 65e minuut. Rik lobt de bal over de keeper. SVF put hier kracht uit, juist datgene wat bij de tegenstander zienderogen afneemt. Gevalletjes van kramp doemen op.

Een kwartier voor tijd, als SVF overwicht op het spel krijgt en de aanvallen ook beter lopen, wordt een verkeerde bal (niet uitverdedigen in/via het midden!) door de tegenstander afgestraft. Daar waar kansen lagen op de 2-2 is het toch opeens 3-1.

Maar omdat SVF nog niet opgeeft blijven zich kansen voordoen. Na een afgeslagen corner krijgt Julian de bal op 20 meter vóór de goal voor zijn voeten, een prachtig geplaatst schot betekent 3-2.
Na 3 minuten doet zich een nieuwe domper voor, een speler van vv Ede/Victoria wordt in het zestienmetergebied onnodig gevloerd.
De tweede penalty wordt, ondanks dat Kevin er zeer dicht bij zit, raak geschoten 4-2.
Vijf minuten voor tijd komt Jorrit ongelukkig in botsing met een tegenstander. Zijn neus wordt flink geraakt en hij moet het veld noodgedwongen verlaten. Damian neemt zijn plaats in. Met Jorrit gaan we voor de zekerheid richting het ziekenhuis.

Net voor tijd scoort vv Ede/Victoria de 5-2.
Over en klaar.

Helaas heeft SVF niet de hele wedstrijd een vuist kunnen maken. Het eigen spel was ondermaats en heeft de tegenstander hun spel grotendeels kunnen (laten) spelen. De tweede helft was qua inzet goed, mede door persoonlijke fouten is de einduitslag groter dan het eigenlijk had horen te zijn.

Volgende week thuis tegen Lienden ZAT1.
Hopelijk dan weer scherper aan de start en blijven de punten in Cothen.

GW

Schrijf je in voor de nieuwsbrief