VRC JO 10-5 tegen SVF JO 10-1

05 Sep 2016 | JO10-1, Pupillen

Prachtig weer en veel ouders langs de lijn; dit belooft een mooie wedstrijd te worden!

Vanaf het eerste fluitsignaal gaan de spelers van SVF JO 10-1 direct op zoek naar de openingstreffer. Helaas worden de eerste doelpogingen nog niet omgezet in een doelpunt. Toch hoeven de toeschouwers niet lang te wachten op de 0:1… Jurre maakt een goede actie beheerst af! VRC JO 10-5 krijgt geen kans om zich te herpakken. Sem krijgt de bal voor z’n voeten, zoekt ‘de lange hoek’ en ja hoor, de 0:2 staat op het scorebord! De toeschouwers gaan er eens goed voor zitten! Sven wordt aangespeeld door Sem en bedenkt zich geen moment. Hij haalt uit met z’n linker… 0-3!

Toch wordt ‘t opeens even spannend. Het is VRC dat een snelle aanval promoveert tot een doelpunt 1-3. Geen paniek, want het is Imre die 1-4 maakt! Dan toch weer VRC met een doelpunt: 2-4. Net voor het rustsignaal ontsnapt Sem aan z’n bewaker. Met een mooie passerbeweging zorgt hij ervoor dat SVF met een comfortabele 2-5 voorsprong de rust ingaat.

Na de rust hetzelfde spelbeeld. SVF is veel sterker, maar verzuimt de kansen om te zetten in doelpunten. Na 5 minuten moet Jan Willem zijn ‘vinger-vlugheid’ opeens optimaal inzetten, om het ‘realtime’ wedstrijdverslag op de groeps-app bijgewerkt te houden… Vier doelpunten worden gemaakt door Jurre, Sem (2x) en Imre. Uiteindelijk wordt de eerste competitiewedstrijd met 3-9 gewonnen!

De toeschouwers hebben zich prima vermaakt deze middag. Goed gespeeld en gewerkt aan het zelfvertrouwen. Zaterdag a.s. de derby tegen CDW. Met dezelfde inzet, iets meer samenspel, kan het niet anders dat de koppositie gehandhaafd blijft….

Een enthousiaste toeschouwer.