Doelpunten festijn Voorwaarts VR1 – SVF VR2

26 Sep 2017 | S.V.F. VR2, Senioren

Het regent doelpunten bij Voorwaarts VR1 – SVF VR2

Zondagmiddag, het is weer tijd om te voetballen! Dit keer nam het 2e het op tegen de Utrechtste club Voorwaarts. Er kwam veel publiek aanmoedigen, zo kwam de familie van onder andere Kim en Manouk mee en ook onze meest recente aanwinst Annemarie kwam kijken.

Het was een mooie zonnige dag met een hoge gevoelstemperatuur want nog voor de drinkpauze liep Manouk met een bidon op het veld, trok Lola haar hemd uit en moest Loes overgeven van de hitte na haar 1e doelpunt (lees: een iets te gezellig vrijwilligersfeest).

SVF begon de wedstrijd ijzersterk en Voorwaarts kwam haast niet over de middellijn. Een enkele keer braken ze door maar dan stond daar een muur van een achterhoede met Kim, Jesler, Annet en Emmeke waar je u tegen zegt. Er werden veel fraaie kansen gecreƫerd door onder andere Manouk, Renske, Angela, Femke en Jesler maar helaas bleef een doelpunt uit tot Loes er genoeg van kreeg en keihard de 0-1 erin knalde! Dit was het begin van een waar doelpunten festijn.

De volgende aanval die opgezet werd was door Lola met een mooie boogbal over de keeper en Suus de Jong maakte hem af.. 0-2. SVF was gretig en wilde meer scoren, wat lukte na een mooi schot van Mariska. Helaas werd haar schot gehouden door de keeper maar een oplettende Annick prikte hem er snel in! Annick kreeg de smaak te pakken en net voor rust schoot ze haar 2e doelpunt erin. Met 0-4 op het scorebord floot de scheids voor de rust.

Een overwinning hangt in de lucht en dat voelen de spelers van SVF ook. Zij willen meer doelpunten op dat scorebord neerzetten. De eerste effectieve aanval komt van Lola met haar 2e assist van de wedstrijd. Ze passt naar Manouk die al de hele wedstrijd loert naar het doel en dit keer de bal er prachtig inschiet!

Loes heeft deze wedstrijd laten zien hoe je als een echte spits moet spelen want de volgende 3 doelpunten komen op haar naam te staan. Af en toe komt er een aanval van Voorwaarts maar de oplettende Jesler pakt de bal af en steekt zo het hele veld over en schiet… en zet daarmee de eindstand 0-10.

De Dames van SVF hebben laten zien wat de kracht van samenspel is, wat gaan voor een bal betekent en hoe er doelpunten gemaakt moeten worden. Vandaar dat er niet 1 woman of the match gekozen kan worden maar dat dit echt een team effort was! Wat een top begin van een mooi seizoen!

Wil je de foto’s zien van deze wedstrijd kijk dan in het album !

Amy Hehemann