Voorwaarts – SVF, 1-1 Gelijkspel: Een goede verhouding

25 Feb 2019 | SVF 1

Wat zou deze wedstrijd ons brengen? Vier spelers van de selectie waren niet aanwezig. En Voorwaarts staat op een hoge positie in de competitie. Maar, een geweldige start van SVF. Voorwaarts werd kort gedekt en onze jongens werkten hard. Er straalde ook een bepaalde rust uit in het spel van SVF en was Voorwaarts in de eerste helft de baas. Collectief was alles prima in orde.

Het was genieten voor de grote schare aanwezige SVF-supporters. Jammer voor het team maar zeker ook voor Damian Schoonderwoerd was dat hij geblesseerd uitviel. Rik van der Mispel was zijn vervanger. De meeste kans om de score te openen was voor SVF en in de 28e minuut was het dan ook raak. Julian Heijmans, liet zich duidelijk gelden in het strafschopgebied van Voorwaarts. Na twee spelers te hebben uitgekapt, was de afronding niet al te hard, maar genoeg om over de doellijn te rollen. (0-1) Met deze voorsprong ging men rusten met een voldaan gevoel.

De 2e helft op dezelfde manier spelen als de 1e helft en het zou een mooie middag kunnen worden voor SVF. Helaas speelde SVF niet zo bevlogen. De trainer zal ongetwijfeld in de rust er op gehamerd hebben om kort te blijven dekken en de rust te bewaren, helaas gaf SVF Voorwaarts te veel ruimte en speelde men te onrustig. Twee wissels werden ingebracht. Freek Scherpenzeel voor Rigino Odijk en Daan de Haas voor Julian Heijmans. Door een misverstand in de verdediging, greep SVF niet op tijd in en hiervan profiteerde Voorwaarts in de 57e minuut en brachten zij de stand op 1-1.

SVF bleef in ieder geval hard werken, met soms leuke combinaties. Beiden teams waren dicht bij de winnende treffer, maar slaagde geen van beiden hierin. De eindstand 1-1 was een goede weergave. Kijkende naar de gehele wedstrijd was dit in mijn ogen een terechte uitslag. Inmiddels is SVF opgeschoven naar een 8e plaats op de ranglijst. Aanstaande zaterdag 2 maart is SVF vrij. Op woensdag 6 maart om 20.00 uur worden de laatste 18 minuten uitgespeeld van een gestaakte wedstrijd tegen Musketiers. Zaterdag 9 maart speelt SVF de uitwedstrijd tegen Achterberg.

Foto’s van deze wedstrijd zijn te zien in het album.

Wim Terwint