Voetbal is gezond!

10 Oct 2018 | Laatste Nieuws

Beste SVF ers,

Als voetbalvereniging leveren we een bijdrage om kinderen, maar ook ouderen in beweging te houden. Niet voor niets maken we onderdeel uit van een maatschappij waarin we meer zitten dan staan.

De vraag die dit oproept is:
Herkennen we deze ontwikkeling. En als we dit ons bewust zijn, wat kunnen we dan doen om onze leden meer te laten bewegen. Maar ook op een andere manier te laten trainen waardoor blessures worden voorkomen. Al schrijvende komen we tot de conclusie dat SVF als vereniging, met haar vele vrijwilligers, een belangrijke functie heeft.

We noemen enkele voorbeelden maar we realiseren ons ook dat we nog niet volledig zijn:
– De kinderen van Partou en de Toermalijn spelen dagelijks op ons kunstgrasveld, al dan niet met een bal die door SVF beschikbaar is gesteld. Hierdoor leren ze buiten spelen.
– Kinderen in de leeftijd van circa 5 jaar, die nog geen competitie spelen, hebben enkele malen per seizoen een minitoernooi.
– Alle jeugdspelers trainen twee keer per week onder leiding van een trainer.
– Als er geen competitie of bekerwedstrijd is zorgen we voor training en of een oefenwedstrijd.
– SVF faciliteert ouderen door middel van wandelvoetbal.
– Sinds enkele weken bieden wij 35+ de mogelijkheid om deel te nemen aan een vrijdag competitie.
– Op zondag morgen spelen onze krasse knarren een onderling potje voetbal om zo fit te blijven.
– De activiteitencommissie denkt na over voetbal activiteiten tijdens de vakantie weken om zo toch te kunnen voetballen.
– Ook dit jaar staat er weer een voetbal toernooi in de zaal gepland tijdens de winterweken.

We dagen iedereen uit mee te denken hoe we leden meer aan bewegen kunnen krijgen. Een tweede vraag die bij mij opkomt is hoe we meer leden kunnen werven die nu nog niet sporten of nadenken om te gaan voetballen. Een van de initiatieven is Sjors Sportief en creatief.

Realiseer je dat SVF midden in de maatschappij staat en trots mag zijn op haar bijdrage.

Erwin & Claudia