Verslag Woudenberg JO9-3 – SVF JO9-2G

03 Sep 2018 | JO09-2G, Laatste Nieuws

Dag sportvrienden!

Het is zover, seizoen ‘18-‘19 is begonnen. De eerste wedstrijden voor de beker, met een nieuw team. Stoere mannen en dames (daar staat de toevoeging ‘G’ van gemengd voor). We stellen ze aan onszelf en de lezers even voor;
– Ilana
– Karel
– Teun
– Tygo
– Joep
– Jasper
– Jayden
– Wissam
– Bente

Woudenberg heeft een mooi complex. Beetje weggestopt, maar tussen de bossen liggen de velden er mooi bij. Het veld ook overigens. Oh, niet zo gek, het is kunstgras.

Na het autoparkeren en een stuk lopen (met de navigatie is het juiste adres zoeken ook een wedstrijd op zich) zijn onze kanjers reeds warm. Met 9 ‘man’ sterk gaan we uit de kleedkamers, op naar de eerste match. Onder de bezielende leiding van Patrick toch een extra warming up. Inderdaad, een nieuwe leider die we op voorhand danken voor het leiderschap en alle inzet! Om 10:00 uur de laatste instructies en onze kanjers gaan los.

In de eerste helft is onze sluitpost Jasper. Voor de rest is de opstelling iets onduidelijk. We zien kluitjes, maar geen riet. Wel kluitjes in het bos. De eerste minuten verlopen ietwat in chaos. Allemaal op elkaar en ertussenin ergens de bal. Maar wat opvalt is de sfeer, het oogt goed in de ploeg. Bereid om te werken! En daar houden we van bij SVF!

Er komt langzaam aan iets meer beleid en lijn in het spel. Ach, weer even wennen na de vakantie. Maar na 7 minuten een scrimmage waar uiteindelijk Bente een voet achter de bal kan krijgen en de 0-1 aantekent. De eerste goal van het seizoen is binnen!  Het ijs is gebroken en onze toppers gaan elkaar meer en meer vinden. Er wordt geleidelijk beter overgespeeld en de kansen beginnen te komen. Wat ik zeg; 0-2 door Wissam in de 9e minuut. Wauw, wat een weelde.

SVF-jo092g

Nog voor de 10 minuten break om wat te gaan drinken is het Tygo die de 0-3 binnen tikt.
Na de korte break is Woudenberg nog druk, maar het lijkt niet op voetballen. Een vlammend schot van Wissam gaat rakelings langs de paal en komt met veel herrie tegen het reclamebord. Nu is Woudenberg ook weer bij de les.
Net voor de rust zet Jasper met een wervelende en magistrale uittrap Wissam, die daar ‘toevallig’ stond, alleen voor de keeper. Tijd voor de 0-4.

Patrick inventariseert in de pauze de pijntjes en of er gevallen van kramp zijn. Die zijn er niet. Snel wat drinken en de tactiek nog weer even doornemen.

Na de rust komt Tygo het hok verdedigen. Iedereen is inmiddels bij toerbeurt gewisseld, zodat we fris de tweede helft ingaan. Wat zeg ik, het gaat volle bak. Teun zet met een mooi schot de 0-5 op het scorebord. Direct daarna weer een uitbraak. Dit leidt tot een vrije kans maar er wordt vergeten over te spelen. Toch maakt kort daarna Jasper een goal 0-6.

Woudenberg komt iets beter in de wedstrijd. Dat noopt onze girls and boys tot meer samenwerken én samenspelen. Er zit potentie in de ploeg!!! In de 2e helft ook een break moment (drinkpauze). Het valt op dat Karel gewoon door gaat met zijn ontbijt. Geen wonder dat hij zo groot is en héél hard kan rennen.

Aan de spelers van Woudenberg wordt een bezoek aan de hoge boom (McD) beloofd als er nog iets van wordt gebakken. Dat mondt uit in de 1-6.

Maar dan……. Een Karel moment en een hattrick later zijn de 1-7, 1-8 en 1-9 en passant aangetekend. Hoppa…..ontbijt de volgende keer maar rustig door hoor Karel. En mama ook natuurlijk…..

Tot slot worden de 1-10 en 1-11 nog gescoord door Wissam. De pijp is leeg bij Woudenberg. De penaltyserie is nog enigszins spannend, maar wordt plichtgetrouw vervuld. Voor al onze kanjers een dikke pluim! Goed resultaat en op naar de volgende wedstrijd. Volgende week 08-09 om 09:45 uur thuis tegen Amsvorde. Dat beloofd nu al een kraker want zij hebben gewonnen van HDS.

Tot volgende week!