Verslag VVIJ JO8-4 – SVF JO8-1

03 Dec 2018 | JO08-1

Vandaag konden we een keer heerlijk uitslapen want onze uitwedstrijd tegen VVIJ is verzet naar 10.50.
Bij aankomst even zoeken naar de kleedkamers, want zo’n groot sportcomplex zijn wij niet gewend. Snel omkleden en ons voorbereiden voor de wedstrijd.  Direct bij het begin van de wedstrijd gaat SVF scherp uit de startblokken en scoort Sem binnen 30 seconden de 0-1. Een mooi begin tijdens deze toch wel koude ochtend.

Een minuut later scoort Sem de 0-2 en direct daarna de 0-3. Ofwel een hattrick binnen 5 minuten! VVIJ ziet dat het anders moet en zet daarna veel meer druk op de bal en laat mooi combinatievoetbal zien. Vanuit een corner neemt de tegenspeler zelf de bal mee en schiet haarscherp de 1-3 binnen. Even later weer een tegenaanval en bij het proberen wegwerken van de bal schiet onze keeper Mats net over de bal heen en rolt deze het doel in. Mats geeft het veld de schuld, waarbij er ook wel veel polletjes te vinden waren in het kunstgras.. 😉

VVIJ blijft overwicht houden en schiet weer vanuit een slim genomen corner de 3-3 binnen. Scheidsrechter fluit na 10 minuten voor de eerste rustperiode en zien we al 6 gemaakte doelpunten op het scorebord staan. Dat belooft nog wat! Na de rust gaan we weer goed van start zoals de wedstrijd begon. Nick neemt de bal uit, speelt naar Lars, Freek ontvangt de bal op het middenveld die met een sprint iedereen voorbij loopt en de 3-4 voorsprong binnenschiet. Het gaat nu echt gelijk op onze verdedigers Bowie en Vigo geven alles om een tegentreffer tegen te houden. Helaas valt de 4-4 toch vanuit een mooi afstandsschot. Wat opvalt is dat de tegenstanders gemiddeld “een koppie kleiner zijn”, maar voetbaltechnisch over veel talent beschikt. De 5-4 ontstaat dan ook wederom vanuit mooi combinatievoetbal.
Gelukkig blijven we positief en weet Xavier bij het uitnemen van de bal direct Freek te vinden die wederom de bal vanuit een snelle sprint het doel weet te bereiken en de 5-5 binnen schiet. Wat een spannende wedstrijd!

Dan volgt er een bijzonder moment. Freek (inmiddels gewisseld met Mats voor het keeperswerk) pakt de bal wat verder uit het doelgebied in zijn handen, waarbij de scheidsrechter hands constateert en een indirecte vrije trap geeft. Een wel hele strenge beslissing, maar na het terugkijken vanuit de beelden van de VAR heeft de scheidsrechter toch gelijk… Voor onze jongens is deze situatie nieuw en weten niet goed hiermee om te gaan. Wat is überhaupt een indirecte vrije trap?!  VVIJ weet wel hiermee om te gaan en schiet de bal feilloos binnen. 5-6.  De jongens moedigen elkaar aan en dit helpt want Sem zet de stand weer gelijk op 6-6.

6-6 is de laatste ruststand en laat dit nou precies dezelfde tussenstand zijn als de week ervoor tegen Aurora. Toen wisten we de winst tijdens de laatste 10 minuten binnen te slepen echter lukt dit vandaag helaas niet. VVIJ speelt sterker en wint uiteindelijk deze spannende en leuke pot voetbal met 10-7. Iedereen heeft keihard gestreden en de jongens mogen dan ook trots zijn op elkaar! De penaltyreeks worden door beide partijen feilloos binnengeschoten en iedereen gaat voldaan naar huis.  Volgende week spelen we een thuiswedstrijd tegen Bunnik ‘73 en zullen Mariska & Yvette als super duo ons sterrenteam gaan begeleiden. Aftrap is 10.15, noteer deze datum in je agenda 😉