Verslag: vv ’t Goy – SVF JO8-1

19 Nov 2018 | JO08-1

Na een reeks van mooie herfstdagen was het vandaag toch echt wel heel vroeg om 8:30 te starten in ’t Goy. Zeker met de eerste lage temperaturen van het jaar, maar dat maakte voor de jongens van JO8-1 echt niet uit, barstens vol energie stonden ze al vroeg klaar voor vertrek naar ’t Goy

SVF begon op het ijzige veld met het zachte zonnetje in het gezicht, de start van de wedstrijd was goed, de jongens hadden er zin in, Xavier maakte al vrij snel het openingsdoelpunt (0-1) met een mooi schot van afstand. De jongens speelden goed over, waardoor Sem de 0-2 maakte en daarna ook de 0-3 maakte. Een stabiele voorsprong zo leekt het. Mats op het doel, hij zorgde voor 2 mooie reddingen. De jongens van JO8-1 lieten mooi tactisch overspel zien. Freek en Sem konden elkaar goed vinden. Vigo en Lars zorgden voor een mooi breed veld, goed om te zien dat de trainingen en de techniek trainingen hun vruchten afwerpen. Maar het pollenveld van VV ’T Goy gaf toch soms wat kleine problemen, een uitglijder of een rare stuiter van de bal. Een lang afstand schot van VV ’T Goy zorgde voor 1-3. Terwijl Mats zijn moeder liet controleren of zijn tand er nog niet uitgevallen was, pakte hij ook nog een mooie redding. Tijd voor rust.

Keeper wissel, Nick op het doel, Mats in het veld, was de start na de rust. Ondanks de verwoede pogingen op het schot van de tegenpartij werd het 2-3. Maar Mats maakte samen met het team weer de regie en scoorde 2-4. En kort daarna scoorde Mats na een voorzet van Bowie ook de 2-5. VV ’t Goy liet het niet op zich zitten, mooi samen spel van het “t Goy zorgde er voor dat men zich terug vocht tot een spannende 4-5. Na een paar mooie acties wisselde Nick met Vigo als keeper, Vigo met de grote keeperhandschoenen voorkwam dat ’t Goy de gelijkmaker kon maken. Xavier hield de spanning nog even in de wedstrijd door een schot op de paal. Freek liet het niet gebeuren dat ’t Goy de gelijkmaker maakte, en door mooi overspelen van Nick en Bowie werd de overwinning veilig gesteld met een mooie score van 4-6. Een mooie pot, veel leuke momenten en mooi voetbal, een goed begin van de koude zaterdag morgen in ’t Goy!