Verslag Vriendenschaar JO9-3 – SVF JO9-2G

05 Nov 2018 | JO09-2G

We zijn vandaag naar Culemborg, de stad van de sigaren en de meubels. En van ooit de eerste stad met een spoorbrug. Jaja, de spoorbrug over de Lek was destijds wereldnieuws. Vandaag niet over een brug, maar met de pont bij Beusichem. We zijn op tijd, we hebben de pont ‘mee’. Hemelsbreed stelt de afstand tussen Cothen en Culemborg niet heel veel voor, door de pontverbinding blijft dit gelukkig ook zo. We zijn ruim op tijd.

Het weer is heerlijk. Kou met een zonnetje! Love it. Ik weet / schat in dat er veel mensen zijn die kou niet echt appreciëren. Maar we staan nu langs de lijn met een warm zonnetje in de rug. Piet Paulusma voorspeld dat komende winter (heel) koud zal worden…… Weten we al, in de winter is het altijd koud. Dus dat is geen nieuws. En die man heeft zijn beste tijd gehad…..voorspel ik. Enfin, wat gaan we doen. Inderdaad; voetballen! Vriendenschaar hebben we nog een appeltje mee te schillen.

Op 20 oktober jl. speelden we voor de beker tegen de reuzen van JO9-2 van Vriendenschaar. De eindstand weet ik niet meer, maar wel dat er is verloren. Dat gaat hopelijk anders vandaag. Ze hebben bij Vriendenschaar een mooi én apart mini speelveld, compleet met kunstgras. Onze kanjers lopen lekker warm en schieten in. Ilana is verhinderd, voor de rest de good old boys én Bente. Het begin van de wedstrijd is wat onstuimig en onrustig. Teun heeft waarschijnlijk spaghetti gegeten want z’n benen zitten steeds in de knoop. Karel meldt zich meermaals met het verzoek om de veters opnieuw te strikken. Keeper Tygo staat wat onwennig te kijken naar de (grote én felgekleurde) keepershandschoenen. Het eerste gevaar komt van SVF. Het schot van Jasper gaat rakelings langs de paal. De toon is gezet……zoals voorspeld.

Bij Vriendenschaar loopt een leuke spits. Een lange blonde jongen met gevoel voor de bal én de goal zoals we dat zeggen. Hun trainer bevestigd na de wedstrijd dat dit spitsie voor 90% de doelpunten voor zijn rekening neemt. Ook nu, een kluts in de verdediging van SVF waardoor de spits de bal er in kan tikken 1-0. Schäde en een licht dompertje. Aansluitend is de wedstrijd in balans. Onze kanjers spelen goed over en het spel wordt mooi breed gehouden. Met de week gaat dit met stappen vooruit. Na de eerste break een wereldactie van Jasper, hij scoort de 1-1!!!! Zelfs applaus van de tegenstanders. Ik weet niet wat Jasper heeft gegeten, maar het doet hem goed. Aansluitend nog een grote kans, maar de bal hobbelt net voor de goal langs. Maar zoals gezegd; Jasper is op dreef en bereid een aansluitende goal van Karel miraculeus voor, we komen op 1-2. Tot de rust gebeurt er van alles, maar geen goals.

In de tweede helft zet Vriendenschaar aan. Diverse aanvallen lopen voor SVF maar net goed af. Ook -wederom- de verdienste van onze rotsen in de verdediging Joep, Tygo, Teun en als keeper Bente. SVF kan niet voorkomen dat Vriendenschaar op 2-2 komt. Zelfs 3-2 wordt het. Even deze dompertjes verwerken en de draad weer oppakken. Dat lukt. Wissam en Jasper werken zich een slag in de rondte op het middenveld om de aanvallers Karel en Jayden te bedienen, of om zelf een poging tot het maken van een goal te wagen. Dit gebeurt! Jasper scoort met een fantastische dribbel de 3-3. De tegenstander gedold en als er banken langs de kant zouden staan, stonden we hier met z’n allen op! Wat een mooie goal.

Nu even doorzetten SVF. Haha ja hoor het lukt. Karel scoort de 3-4 na ook een schitterende Karel Mc Queen rush.
Nu even scherp blijven en de punten mee naar Cothen nemen. Toch scoort Vriendenschaar in de slotseconden de 4-4. Een intikkertje door hun spits…….uiteraard. SVF; weer dapper gestreden en een verdiend gelijkspel. Een spannende pot met hard werken. Ik voorspel volgende week wederom een mooie en leuke wedstrijd. Om 10:15 uur thuis tegen DOVO. Komt allen weer kijken naar onze toppers.