Verslag VRC JO8-5 – SVF JO8-2

14 Nov 2018 | Geen categorie

Uitslaaaaaaapen op meerdere manieren vandaag. Enerzijds, de wedstrijd in Veenendaal begint om 10.45 dus we vertrekken pas om 9.45 uit Cothen, best lekker voor een keertje………alleen is Jos zo van slag door dit brute tijdsverschil dat hij alle voetbalspullen in de auto meeneemt naar het zwembad in Doorn. Na een snelle race-actie worden ze alsnog in de auto’s richting Veenendaal gedropt. Vorige wedstrijd in Veenendaal was de meest spannende tot nu toe, dus met gezonde wedstrijdspanning en een compleet team op naar VRC. Opvallend deze week, alle voetbalvaders hadden een collectieve offday deze week, leider, coaches, en alle andere begeleiding, 100% super mama’s!!!

Dean, en Sem zijn deze week de keepers van dienst, Sem start als eerste. En hier zit meteen het tweede uitslaapmomentje, het wordt zo’n eentonige wedstrijd dat beide keepers moeite moeten doen om bij de les te blijven. De wedstrijd is letterlijk nog geen minuut oud, wanneer Dean de 0-1 binnenschiet. Dat blijkt de opmaat te zijn naar tien -Dean minuten vol gas op de aanval, wat voor hem persoonlijk 5 doelpunten oplevert!! De krachtsverschillen zijn deze keer simpelweg te groot, SVF valt aan en VRC probeert uit alle macht de schade te beperken. Zoveel krachtsverschil komt de kwaliteit van het samen voetballen bij ons niet helemaal ten goede, (zelf) scoren is toch het leukst. Maar gelukkig worden er toch nog een paar mooie aanvallen uitgegooid en is niet elke goal het resultaat van een individuele actie. Zo bedient Rens met een mooie voorzet Tim op maat, die netjes binnen schiet. Tim op zijn beurt trekt de bal laag voor op Dean wat hem een niet te missen kans oplevert. Kansen zijn er verder voldoende maar o.a. Tom heeft de pech dat zijn poging net naast gaat.

In de eerste rust een goede peptalk van Ilse om vooral te blijven voetballen en goed samen te spelen. Complimenten trouwens voor Sem, want ondanks dat hij nagenoeg niets te doen heeft, blijft hij geconcentreerd meedoen (hij heeft natuurlijk de wedstrijd tegen Oranje-Wit nog in het achterhoofd, laag staande zon?), klasse Sem. Mees heeft zijn draai goed gevonden op het middenveld vandaag, hij biedt zich continu goed aan, loopt vrij en communiceert dat goed met zijn teamgenoten, die helaas voor hem de blik iets te ver naar voor gericht hebben in plaats van de meer gemakkelijke optie, balletje breed.

De tweede helft is het vooral de vraag hoever de score gaat oplopen. Tim heeft er duidelijk zin in vandaag en buit zijn snelheid en schotkracht goed uit, de teller zal uiteindelijk blijven steken op 8 goals!!!!! voor hem. Maar het is ook dezelfde Tim die in een duel valt en een schoen in het gezicht krijgt, de brede lach maakt plaats voor een groggy-Tim. Maar bikkel als hij is, de waterzak kan aan de kant blijven, gas er op en doorgaan. In de tussentijd smoort Rens een veelbelovende aanval van VRC en begint SVF aan het slotoffensief. Eentje met een interessante afspraak met de tegenstanders. Vanwege het grote verschil speelt VRC de laatste tien minuten met twee man extra dus zes tegen acht. Met Dean als keeper krijgen anderen meer ruimte om samen aan te vallen. En mooi om te zien dat ze deze ruimte ook echt (op-)pakken en we dus in de breedte genoeg scorend vermogen hebben. Dat resulteert in nog 3 goals van Tim, 1 van Rens en ook Bram pakt zijn wekelijkse twee doelpuntjes mee. Daarnaast is er nog een karrevracht aan kansen voor ook Tom, Sem en Mees, maar uiteindelijk blijft de teller stilstaan bij 0-17!!! Douchen, omkleden en vol gas naar huis, volgende week wederom een wedstrijd tegen Veenendaal thuis tegen GVVV JO8-4.