Verslag Veenendaal vs SVF JO9-1

24 Jan 2023 | JO09-1

21 Januari was mijn tweede wedstrijd met mijn eigen team (J09-1).
Ik heb wel vaker wedstrijden mee gedaan maar dan als reserve.
Toen we in Veenendaal aankwamen was ik even in de war, het voetbal veld leek wel een ijsbaan.
Het was een koude ochtend, maar gelukkig had trainer Michael slaapzakken (veel te grote jassen) meegenomen voor de wissel spelers.

De eerste helft zijn we goed warm geworden, we waren goed aan het aanvallen en hadden ook wel een paar mooie kansen. Jammer dat het doel steeds net wat te klein was. Door onze goede verdediging had keeper Pim het vooral erg koud in het doel, hij had weinig te doen.

De tweede helft startten we weer fanatiek, het leek wel latje trap want daar waren we erg goed in, om de paal maar niet te missen. Na dit leuke spelletje was daar het eerste doelpunt, gemaakt door Niek.

De derde en vierde helft waren we in topvorm. De bal werd netjes klaargelegd voor het doel en daar wist Ties goed gebruik van te maken: doelpunt ! Ties bleef in actie, helaas stond die gekke paal weer in de weg.

Niek vond 1 doelpunt niet genoeg, door het gladde veld lag hij ineens op de grond maar wist de bal nog een mooie trap te geven: recht het doel in.  Tussenstand 0-3

En toen ging het allemaal heel snel. Milan kwam in actie en hoe !
Hij scoorde maar liefst 3 keer vlak achter elkaar, de laatste door een prachtige voorzet van Niek.

Bas die extra was in ons team i.v.m. een zieke liet even zien dat hij niet voor niks mee deed.
Een corner bal dwars door de benen van de keeper heen.
En dit zette de eindstand op 0-7 !

De penalty’s werden gekeept door Giel van Dam, hij liet een paar ballen doorgaan zodat de tegenstanders toch vrolijk naar huis gingen. Bij de laatste penalty’s liet Giel even zien dat hij echt wel goed kon keepen. Ik zelf maakte een mooi doelpunt, terwijl de keeper van het andere team nog niet helemaal klaar stond, slim toch 😉

Wat een feest wedstrijd was dit. Onze grote tegenstanders (want dat waren ze) hadden weinig kansen door de goede verdedigingen en het samenwerken. Ik vond het erg leuk en heb zelf ook heel goed staan verdedigen, dit is wel mijn favoriete plekje. Al wil ik de volgende keer ook eens proberen te keepen.

Als beloning een lekkere warme douche, want dat hadden we zeker verdiend.

Groetjes van Stef