Verslag Veenendaal 4 – SVF 2

17 Apr 2023 | SVF 2

Vandaag stond de wedstrijd Veenendaal 4 – SVF 2 op het programma. Na de 2- 0 winst in de thuiswedstrijd tegen Veenendaal had SVF er ook nu weer zin in. Met veel gezelligheid komen we in de kleedkamer, waar binnen één minuut de nodige toiletbezoekjes gebracht worden vanwege een gezellige vrijdagavond. Dat achter ons gelaten begonnen we met omkleden. Helaas bleek (volgens Ewout) dat de moeder van Ewout zijn voetbalschoenen uit de tas gehaald had. Gelukkig hadden ze bij de Scapino voor een kleine €140,- nog één paar voetbalschoenen in maatje 48 liggen en hield de wedstrijd voor onze reservekeeper Remco op bij de warming up.

Een goed begin is het halve werk, betekende dus voor SVF 2 vandaag dat er na de voorbereiding nog een hoop werk te verzetten viel. Ook begon de wedstrijd (gespeeld op het achterste knollenveld van Veenendaal) moeizaam. SVF liep al vrij snel na de aftrap achteruit. De 1-0 achterstond volgde dan ook uit een voorzet van Veenendaal waarbij door SVF matig verdedigd werd in het strafschopgebied. Ook na de 1-0 was het voor SVF nog lastig enkele belangrijke spelers uit te schakelen. Zo kwam de bal geregeld in het eigen strafschopgebied en kwam er zelfs een moment waarbij SVF iemand onderuit haalde in het eigen strafschopgebied. Hoewel de scheidsrechter (later meer over hem) de bal wat mij betreft terecht niet op de stip legde, had een ander hem misschien wel neergelegd. Toch was dit geluk niet genoeg om de 2-0 te voorkomen, die volgde al vrij snel. Gelukkig werd er bij Veenendaal ook gestunteld en een verkeerde aanname van de keeper zorgde ervoor dat Dennis W. de bal af kon pakken en in het doel kon schieten. De 2-1 van SVF zorgde er ook voor dat er bij SVF weer wat geloof ontstond. Dat zag je in het voetbal natuurlijk terug. SVF liep weer naar voren met als ultieme kans een 100% penalty na een overtreding van Veenendaal op SVF in het strafschopgebied. De scheidsrechter gaf hem echter niet, de reden? ‘Ik gaf hem net ook niet voor Veenendaal dus nu ook niet voor SVF’. Al vond ik dat Veenendaal geen penalty mocht krijgen, was het voor de scheidsrechter dus belangrijk liever twee foute beslissingen te nemen dan één. Tijd voor een pauze met een ruststand Veenendaal 2-1 SVF.

Het lijkt bij SVF 2 toch altijd wel of we even een minuutje of 10 na stilstand nodig hebben om in ons spel te komen. Ook het begin van de tweede helft was een sterk staaltje flipperkast voetbal, waarbij een bal over de verdediging van SVF vloog en een speler van Veenendaal de bal onder Ewout door schoof. 3-1 voor Veenendaal dus. Toen SVF weer beter begon te voetballen maakte Gijs met Lars een mooie een-twee en liep over de rechterflank naar de achterlijn. De voorzet over de grond was ook uitstekend en hoefde slechts met een voet tegen de bal langs de keeper geschoven worden. Helaas raakte Jesse (ik) de bal helemaal verkeerd en moest de bal nog net niet uit de sloot gevist worden. Toch liet SVF de koppies nog niet hangen. Een voorzet van Jesse op Dennis W. zorgde voor gevaar voor het doel. Via een speler van Veenendaal belandde het schot van Dennis W. bij Ralph, die een kleine twee meter buitenspel stond. Hij schoot de bal echter wel goed langs de keeper van Veenendaal en omdat SVF massaal riep dat Ralph absoluut niet buitenspel stond was de scheidsrechter ook overtuigt: 3-2 voor SVF! Met een aantal spelers (vorige keer niet aanwezig, welkom in de 5e klasse) bij Veenendaal op het middenveld die graag in het bezit waren van een afvallende bal en daarna een goede pass gaven was het een lastig wedstrijd. Zo kreeg Veenendaal het ook nog voor elkaar vanuit een vrije trap de bal slim breed te spelen en voor te geven. Omdat SVF stond te slapen achterin hoefde Veenendaal enkel een voet tegen de bal te zetten: 4-2 dus. Van dit soort vrije trappen kan SVF in ieder geval nog wat leren.

Eindstand van de wedstrijd dus Veenendaal 4-2 SVF. Alhoewel we misschien beter bij de hockeydames op het veld naast ons hadden kunnen gaan kijken in plaats van een wedstrijd voetballen, sloot de leider c.q. trainer c.q. speler c.q. reservekeeper Remco af met een positieve noot. Thieme heeft namelijk wel, met slechts 1 keer kramp, de 90 minuten uitgespeeld!

Met sportieve groet,

Jesse de Kruijf

Schrijf je in voor de nieuwsbrief