Verslag ‘t Goy – SVF JO9-2

09 Sep 2019 | JO09-2

Na een spannende en gelijkwaardige eerste wedstrijd tegen Delta Sport gespeeld te hebben (uitslag 4-4), stond vandaag de uitwedstrijd bij ‘T Goy op het programma. Ofwel scheenbeschermers mee en bikkelen met elkaar 😉

Na een korte warming up begonnen onze mannen sterk aan de wedstrijd. Na een paar grote doelpogingen gehad te hebben, scoorde Bowie na een mooie sprint koelbloedig de 0-1. De eerstvolgende kans werd verzilverd door slim balletje wachten van Mees, die daardoor alleen richting de keeper stormde en de juiste hoek weet te vinden. 0-2! Wat een geweldige start!

Onze doelverdediger Lars krijgt dan eindelijk een afstandsschot te verwerken, maar die weet hij prima klemvast op te pakken. Hij gooit de bal naar Freek en die sprint op “z’n Freeks” (hoofd naar beneden en gas geven) als een speer richting het doel van de tegenstander waar hij onderweg Bowie weet te vinden die de 0-3 binnen tikt. Achterin weten Sem – Xavier en Vigo de tegenstander goed weg te houden en worden er bijna geen kansen weggegeven. Via Lars ontvangt Nick de bal op het middenveld die na 2 spelers uit te spelen een goede voorzet aflevert aan Bowie die vanuit een grote afstand de bal snoeihard in de bovenhoek jaagt. Wat een prachtige aanval, 0-4! Het wordt steeds stiller bij de harde kern in ‘T Goy, die dan toch vlak voor rust kunnen juichen bij de 1-4 die valt vanuit een mooi geplaatst afstandsschot. Lars wisselt zijn keepers tenue met Sem die na rust ons doel gaat verdedigen.

Na 2 wissels bij de tegenstander, begint ‘T Goy sterk aan de 2e helft die bij de eerste kans direct de 2-4 binnenschieten. Onze mannen lijken even van slag en hebben grote moeite de nieuwe nummer 8 (grote sterke speler) van de bal te krijgen. Deze nummer 8 scoort dan ook de 3-4 vanuit een hard geplaatst schot. Besloten word om Freek strak op de nummer 8 te zetten, met als opdracht hem geen centimeter ruimte meer te geven. Dat pakt goed uit en onze mannen creëeren weer meer rust in het spel en krijgen een aantal flinke kansen om de voorsprong uit te breiden. Na een spannende periode valt de bevrijdende goal dan eindelijk via de voet van Vigo die de bal vanuit een afstandsschot binnen schiet. 3-5! Direct daarna scoort Freek wederom vanuit een geweldige sprint de 3-6. De mannen stralen van oor tot oor en de overwinning kan met nog 2 minuten speeltijd niet meer weggegeven worden. Toch weet ‘T Goy de 4-6 binnen te schieten, maar beslist Bowie direct daarna de eindstand op 4-7. Een geweldige teamprestatie, trots op onze mannen!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief