Verslag SVL JO9-1 – SVF JO9-2

14 Oct 2019 | JO09-1

Vandaag een echte derby op het programma, uit bij SVL. Helaas beschikken we niet over een fitte selectie. Vigo is afwezig ivm griep, Bowie nog herstellende van de griep en Mees last van zijn knie. Aangekomen in de kleedkamer pakt Lars het keepers tenue uit de tas om tijdens de 1e helft ons doel te gaan verdedigen. Vandaag geen kunstgras, maar de geur van echt gras! Tijdens de warming up zien een aantal jongens na korte tijd er al uit alsof ze zijn wezen modderworstelen ?.

We beginnen helaas niet scherp aan de wedstrijd en na slap verdedigen zet SVL de openingsscore van 1-0 op het scorebord. Gelukkig herpakken we ons snel en worden er dmv prima overspel meerdere kansen gecreëerd. Teams zijn aan elkaar gewaagd en Lars weet met een aantal mooie reddingen de achterstand te beperken. De 1-1 “hangt in de lucht” en word vanuit een mooie aanval snoei hard door onze “Jack Russel” op het middenveld (alias Nick) binnengeschoten. BAM 1-1!!

Het is een leuke open wedstrijd waarbij SVL net iets gretiger en actiever met het spel weet om te gaan. Ondanks verdedigend werk van Freek en Xavier, weet SVL met een mooie aanval toch de 1-2 in de hoek te prikken. De jongens lijken van slag vooral ook omdat er een kleine Lieke Mertens bij SVL speelt die vlak voor rust de 1-3 fraai binnenschiet. Ff de koppies bij elkaar voor een peptalk. Na rust wisselt Lars het keepersshirt met Bowie. Onze bikkel Mees (die vanwege zijn zere knie half hinkend over het veld loopt) weet met een mooie bal Freek te bereiken die daarna hard onderuit word gehaald. De scheidsrechter geeft een vrije trap en voordat SVL de muur heeft neergezet schiet Freek de bal onberispelijk binnen in de korte hoek. 2-3!

Helaas hebben we vandaag niet de energie en veerkracht om weer op gelijke hoogte te komen. Sterker nog, SVL weet tijdens de laatste 10 minuten de uitslag verder uit te breiden naar 2-6! ? Gezien we tot op heden nog geen wedstrijd hadden verloren, is dit verlies wel even wennen voor onze mannen. Echter winnen en verliezen doe je met elkaar en hier leren we ook weer van. Na de felicitaties aan de tegenstander, sluiten we de wedstrijd gezellig af met penalty’s schieten. Bij terugkomst in de kleedkamer worden onze jongens getrakteerd op een koude douche. Hoe toepasselijk… ?
Volgende week staat er geen wedstrijd op het programma ivm de herfstvakantie. Ff rust voor onze mannen. Daarna weer een nieuwe competitie indeling en zijn we benieuwd welke teams we tegen gaan komen. Wordt vervolgd.