Verslag SVF- Schalkwijk, SVF doet aan sociale hulpverlening

28 Nov 2021 | Laatste Nieuws, SVF 1

SVF doet aan sociale hulpverlening

Zaterdag 27-11-2021 stond de wedstrijd tegen Schalkwijk op de rol. Normaal gesproken een derby waarbij het gezellig is op en rond het veld en met name ook in de bestuurskamer. Bij mij komen dan altijd weer de mooie ontmoetingen met Hans van Echtelt en met Kees Gerritsen (de melkboer van Schalkwijk die getrouwd was met een Cothense) naar voren. Sentiment natuurlijk, maar sentiment kan wel leuk zijn…….

Ook een derby waar de vonken soms van af spatten, echter vandaag was dat anders. Schalkwijk staat geheel onderaan de ranglijst en trainer Joost Kooyman wil het goede ritme waarin SVF verkeert vooral vasthouden. Dit ondanks dat het eerste veld vanwege de vele regenval onbespeelbaar was geworden en ook ondanks het verschrikkelijke weer wat zich ook op deze dag voordoet. En dan hebben we het nog geeneens over het feit dat Sportpark De Nieuwe Kamp in het kader van Corona verboden terrein was voor toeschouwers en trouwe supporters. Het wordt zo een trieste dag voor de Cothenaren want na een bedroevend slechte wedstrijd op ons prima kunstgras, gaat Schalkwijk er uiteindelijk met een 0-1 overwinning vandoor. Sociale hulpverlening dus richting onze Schalkwijkse buren, iets anders schiet me effe niet te binnen. Als “staflid en vaste reporter” mocht ik wél langs de lijn staan en ik kan jullie vertellen dat ik het mede dankzij het weer van vandaag en ook door het belabberde spel, nog nooit zo koud gehad heb. Zelden heb ik SVF op ons kunstgras zo slecht zien voetballen, ik kan er niet anders van maken. Ik miste de beleving en de wil om resultaat te boeken, passes over 3 a 4 meter komen zelfs niet aan en ook de “lange ballen” leiden tot niets. Ook de door Joost gedane wissels brengen geen verbetering en zo wordt het allemaal wel heel erg troosteloos. De enige twee deze middag die er dan nog enigszins bovenuit staken zijn Joris Sturkeboom, die in de 60e minuut Schalkwijk op voorsprong zet met een goed doelpunt en met name scheidsrechter Arno Wateler, die een prima wedstrijd floot. Samen met zijn assistenten waren zij eigenlijk de Mannen Of The Match deze middag, maar daar later meer over.

Was er dan helemaal niks goed vandaag? Nou ja…, dan moeten we toch even terug naar mijn aantekeningen welke door mijn koude vingers (en een pen die af en toe weigerde en papier waar de druppels regenwater overheen vloeiden) voor mezelf amper nog leesbaar zijn: vijfde minuut een kansje voor Wahib, in de 16e minuut een eerste schotje van Schalkwijk over het doel van Marcel, twee goeie loopacties van Dave Coenen waar verder niks uit voortkomt, in totaal 4 gele kaarten en 1 keer rood voor Bas Jacobs van Schalkwijk, dat waren wel zo een beetje “de hoogtepunten” vandaag.  We waren het er over eens dat de rode kaart op zich terecht was, maar ook waren we het er over eens dat er niet echt een intentie was om een forse overtreding te begaan. Kortom: op zich een beetje een ongelukkige situatie met een begrijpbare beslissing van de leidsman.

In de 88e minuut lijkt SVF dan toch nog een gelijkspel uit het water te slepen, echter het keiharde schot van Regino gaat op miraculeuze wijze via een Schalkwijkse rug, net over het doel. Als het dan niet loopt dan zit dit ook nog tegen. Met ruim zeven minuten terechte blessuretijd fluit Arno Wateler dan toch de wedstrijd af, met Schalkwijk als gelukkige winnaar van een wedstrijd waar eigenlijk beide ploegen nul punten verdiend zouden hebben. Kom op zowel SVF alsook Schalkwijk: dit moet ondanks de troosteloze ambiance toch echt beter kunnen. En dat is dan meteen ook maar het enige positieve puntje van vandaag: we weten allemaal dat het beter kan.

Na de wedstrijd een intervieuwtje met onze linksback Dave Coenen. Ik noemde Dave al met een paar goeie loopacties en persoonlijk hou ik wel van spelers als Dave, welke in ieder geval met volle inzet wedstrijden spelen. Dus alsnog wat mij betreft de terechte MOTM Dave, hoewel je dat deze keer eigenlijk wel samen moet delen met de leiding van vandaag. Want daar was weer! weinig op aan te merken.

Na de wedstrijd werd het gelukkig toch nog gezellig op onze accommodatie. Op een goeie manier napraten met trainers, begeleiders en de scheids onder het genot van een biertje en bitterballen, dat is en blijft volgens mij belangrijk in deze klasse. En toen we daarna beneden kwamen en we zagen daar onze tweede elftallen (die elkaar ook bestreden hadden) met veel plezier de derde helft vieren, toen kwam alles toch nog een beetje goed.

Erg benieuwd hoe het nu allemaal verder zal gaan. Corona is en blijft voorlopig nog wel even onder ons. Ik leg me maar neer bij wat door de overheid en de KNVB aan ons opgedragen wordt. Ik heb me voorgenomen me daar niet meer druk over te maken. Bovendien: Nog een keer zoveel kou lijden tijdens een wedstrijd is ook niet prettig……….

By the way: SVF 2 tegen Schalkwijk 2 wonnen wij wél met liefst 6-2 !

Groet, Kees Mocking