Verslag SVF JO9-2G – Odijk JO9-2

29 Oct 2018 | JO09-2G

Na de verloren (beker)wedstrijd van vorige week, vandaag nieuwe kansen in de derby tegen Odijk. De geel-zwarten zullen het onze SVF’ers proberen lastig te maken. Maar eerst de foto! Opstellen op het hoofdveld en hoppa, professioneel op de plaat vastgelegd. Benieuwd naar het resultaat? Binnenkort op de website van SVF worden de nieuwe foto’s van alle teams geplaatst.

Na de fotosessie snel de warming up en beginnen. Gelukkig kennen we nu wel een goede start en ligt de bal snel in de touwen. Karel scoort de 1-0. Da’s een goed begin. Het is dan wel 1-0, maar Odijk is niet van plan om zich naar de slachtbank te laten brengen. Na een goede aanval van Odijk zet Joep een goed blok en de bal gaat net langs onze goal, waarin Wissam in de eerste helft zijn kunsten vertoond.

De actie van Odijk zet wel de toon. Ook naar onze bikkels! Jasper dribbelt er lekker op los en scoort de 2-0. Net voor de 1e break een mooie goal van -wederom- Karel Mc Queen. Hij is weer op dreef……..dit keer niet met het raken van paal of lat maar gewoon 3-0. Na de 1e break gaat SVF echt voetballen. De goals lukten al, nu kunnen ze laten zien wat ze wekelijks oefenen. Gelukkig is Jeroen er ook weer die luid en duidelijk de instructies roept……daar kunnen we niet omheen. SVF speelt goed over en onze spelers laten zien dat de leerstof van de trainingen in de wedstrijd kan worden getoond; mooi overspel, mannetje dekken en vooral op positie spelen. Een must om te zien dat onze kanjers zich week bij week ontwikkelen. Trainers en leider; chapeau!

Bij Odijk een nieuwe en frisse rechtsbuiten, een gevaarlijke speler. In de gaten houden! Dan een één-tweetje tussen Jasper en Karel, waarbij Karel het slotakkoord voert; 4-0. We gaan even rusten. Na de rust heeft Odijk de boel omgezet. De wedstrijd is meer in balans, doelpunten blijven vooralsnog uit omdat de opruimdienst (lees; achterhoede) hun werk naar behoren doet. Het is herfst inmiddels, dus de buien hangen in de lucht. Er zijn diverse regenbogen ‘gespot’. Odijk vindt als eerste een potje met goud en scoort snel de 4-1 én 4-2. Een tackle op Wissam geeft een vrije bal, die aansluitend door Wissam zelf in de goal wordt gewerkt. Weer een geruststellender standje, het wordt 5-2.

Jasper ‘dribbel’ maakt op schitterende wijze 6-2. Afronden maarrrr……Oh nee, toch nog een klutsballetje en 6-3 door de eerder genoemde linksbuiten van Odijk. Wissam gaat nog een keer alleen op de keeper af, maar zijn lobje gaat net over de deklat. In de laatste seconden wordt het harde werken van Teun uiteindelijk afgerond door Karel, eindstand 7-3. We hebben een aantrekkelijke wedstrijd gezien met de traditionele inzet! Zaterdag 3 november om 12:00 uur naar en tegen Vriendenschaar……we hebben daar nog een appeltje te schillen……

⚽