Verslag SVF JO9-2 – Vriendenschaar JO9-2

22 Oct 2018 | JO09-2G

Vandaag de eerste (knock-out) bekerwedstrijd ? na de poulefase, waarin onze bikkels zo mooi 3 overwinningen hebben behaald. De tegenstander is Vriendenschaar JO9-2, terwijl we in de reguliere competitie hun JO9-3 treffen. Dat betekent waarschijnlijk een tandje erbij vandaag. In ieder geval zijn de cijfers van Vriendenschaar JO9-2 in de bekercompetitie even indrukwekkend als bij de tegenstander van vorige week in de reguliere competitie (Driebergen).

We beginnen de wedstrijd…… Zijn we er klaar voor? Ja? Oh……het is reeds 0-1. We hebben nog niet met de ogen geknipperd en het staat al 0-1!!! Zelfs de correspondent staat de boel nog op te starten en de tegenstander te analyseren. Allereerst wilde ik dus melden dat onze kanjers Teun en Jasper ontbreken i.v.m. vakantie. Geniet ervan! Voor de rest is iedereen present ??. Maar goed. Het is 0-1….dus.  De tegenpartij heeft even laten zien dat ze er staan. Nou, daar was de goal alleen niet voor nodig hoor. Er speelt namelijk een reus mee bij Vriendenschaar. Eentje die in een verhaal met reuzen, bedacht door de schrijver Roald Dahl, niet zou misstaan. Hij kan ook echt een balletje raken zeg maar. Op zich zijn er vraagtekens te plaatsen, maar we gaan door.

De reus speelt samen met een aantal jongens die echt het spelletje snappen en goed kunnen voetballen. Onze boys en girls staan met de rug tegen de muur…..euh, goal. Schoten worden op keeper Tygo afgevuurd. Sommigen worden dapper gekeerd, anderen worden geteld. Snel volgen de 0-2 en 0-3. De 0-4 wordt in eerste instantie (terecht) afgekeurd.

SVF laat het niet gebeuren om op de slachtbank te worden gelegd……reeds vóór de pauze. Karel Mc Queen is in the house. Als een bliksemschicht ⚡ soleert hij naar de 1-3. De goal wordt voorafgegaan door afjagen en druk zetten door Bente en Joep. Kracht en veerkracht van SVF, wat we reeds meermaals hebben gezien ????. De kans op 2-3 is er ook, maar door een verkeerde uittrap wordt het dan toch 1-4. Hmmmm…..een lichtelijk dompertje op een verkeerd moment. Het spel golft op en neer. Kansen over en weer. Karel maakt na een mooie actie 2-4. Er gloort weer hoop. Helaas ook goals door de tegenstander. De reus speelt de bal naar een wel heel erg vrijstaand mannetje, dat is dus 2-5 ?.

Karel maakt een schitterende rush ⚡ niet compleet, het afsluitende schot mist het doel maar net. Gelukkig maakt Wissam de marge wel kleiner 3-5! Wow….ogen en oren komen tekort.  Er wordt met krachten gesmeten! Ilana scoort net niet! De reus weer wel 3-6. Aansluitend de 3-7, het gaat hard nu, te hard. Karel verzorgt met zijn derde goal een beetje aansluiting met 4-7. Net voor rust maakt Vriendenschaar met een mooi schot in de bovenhoek 4-8.

We gaan even rusten…… Wat een krachtmeting en doelpuntenfestijn hebben we reeds gezien zeg. De hervatting na rust lijkt op het begin van de wedstrijd, binnen een paar seconden vliegt de 4-9 erin. Wissam is de keeper inmiddels en weet ook wat wordt verwacht. Hij maakt dit meer dan waar met prachtige reddingen in de 2e helft. Er wordt nog even hard, harder, hardst gewerkt. Beckenbauer Tygo staat lekker te schaven. Bente en Joep zwoegen op het middenveld. Ilana tussen de linies en Karel die samen met Jayden in de aanval gaat. Maar de krachten nemen af…..

De reus slaat weer toe 4-10. Karel heeft een wereldkans, maar de keeper redt. Het slotakkoord is duidelijk voor Vriendenschaar. De eindstand wordt uiteindelijk 4-13. Over en uit.We hebben een fantastische ploeg hard zien werken, maar Vriendenschaar was een maatje te groot, letterlijk. Volgende week 27 oktober spelen we om 09:15 uur wederom thuis, nu tegen Odijk voor de reguliere competitie. Het was gisteren gezellig druk met toeschouwers. Komt allen weer, voor koffie ☕ wordt / kan worden gezorgd.

Fijne vakantie en tot volgende week!