Verslag SVF JO9-2 – SVM JO9-2

02 Apr 2019 | JO09-2G

Vandaag een tegenstander die we nog niet eerder hebben getroffen. We gaan dus weer uit van onze eigen kracht én kunnen om de punten in Cothen te houden. Aan het weer ligt het niet, dat is prachtig. Het voorjaar lonkt en de bloesem komt met rasse schreden in de planten en bomen.

Het mopje van de week wordt verzorgd door Wissam en gaat over een muis en een olifant in een bioscoop. Op zich is het mopje te lang voor het verslag en het plot is er één waar de koontjes rood van gaan gloeien (nee nee, niet de oortjes….).

We zijn niet compleet. Ilana is afgemeld. Dit keer gaan we met z’n achten de strijd aan. Afgelopen week hebben we lekker getraind. Hopelijk gaan we een paar mooie en rake kopballen zien, daar is op geoefend.

Op naar het veld. Een goede warming up en daar gaan onze bikkels van start. Altijd even aftasten en zien waartoe de tegenstander in staat is. Nou, toch wel veel dus. SVM heeft een leuk elftal. Goede individuele spelers. Het collectief iets minder sterk dan ons team. Dat blijkt uit het volgende. SVF komt redelijk snel op 1-0 (Jayden) en 2-0 (Jasper). Zo snel als dat ging krijgen onze bikkels even snel de 2-1 en 2-2 om de oren. Terechte goals waar keeper Tygo niets tegenover kan zetten. De eerste 10 minuten reeds 4 goals en de teams in balans. Alhoewel de laatste goal van SVM te danken is aan een slordigheidje in onze verdediging. Na de eerste break gaat het in hetzelfde tempo door, ook in doelpunten. Karel scoort de 3-2, maar binnen een minuut een prachtig afstandsschot van SVM en dus 3-3. Wissam tekent de 4-3 aan, maar wederom direct een antwoord van SVM 4-4.

Maar voor de rust een mooi moment, waaruit blijkt dat training en oefenen loont. Uitgerekend Karel, die met de training wat moeite had om de bal op de goede manier te koppen, kopt de bal prachtig in na een mooie hoge voorzet van Jasper. Wauw….mooie goal!!!! Aansluitend de rust en even nagenieten. SVF speelt een goede wedstrijd.

Na de rust is de beer echt los! Jasper schiet de 6-4 binnen. Wederom een snel antwoord van SVM op basis van een mooi afstandsschot 6-5. Dit keer moet Wissam de bal uit het net grabbelen. SVF is er nu klaar mee! Over en sluiten en een flinke schep er bovenop. Karel scoort de 7-5 en Jayden de 8-5. Die laatste gaat vooraf door een schitterende aanval waar Jayden, Karel en Jasper voetballes geven. Het is oogstrelend. SVM hangt in de touwen…….

Na de 2e break deelt SVF de definitieve knock-out uit. Een mooie rush van Karel levert de 9-5 op. Het slotakkoord is voor Jasper 10-5 en Tygo 11-5.
Onze bikkels weer top gespeeld en dik verdiend gewonnen.

Volgende week wederom een thuiswedstrijd. Om 10:15 staat een heuse streekderby gepland tegen CDW! Komt allen weer onze kanjers aanmoedigen!!!!!

⚽