Verslag SVF JO9-2 – SVL JO9-1

03 Feb 2020 | JO09-2

Vandaag staat de derby op het programma tegen SVL Langbroek.
Een tegenstander die we kennen, want 2 keer eerder wisten ze ons te verslaan. Vandaag willen we dan ook alles op alles zetten om revanche te nemen en de punten in Cothen te houden Vigo trekt de keepers handschoenen aan en staat de 1e helft op doel. Direct vanaf de aftrap pakt SVF het inititief en gaat op zoek naar de eerste doelpoging. Echt grote kansen zijn er vanuit beiden kanten nog niet te zien, maar er word wel kneiter hard gewerkt. Leuk om te zien, 2 teams die aan elkaar gewaagd zijn en niet of nauwelijks kansen weggeven. Dit komt met name door het goed verdedigende werk aan beide kanten. Freek, Sem en Xavier hebben het in de achterhoede prima op orde! Op het middenveld word door Nick, Lars & Bowie hard gestreden om de bal naar voren te krijgen.

In de 15e minuut heeft dit effect en weet Nick de bal op het middenveld Mees te bereiken die eerst een stevig duel wint en met een uiterste krachtsinspanning de keeper weet te passeren. De 1-0 staat op het scorebord en deze is dik verdiend! Met deze stand gaan we rusten en wisselt Vigo het keepers tenue met Lars. In de 2e helft oogt SVL een stuk scherper en moet Lars direct vol aan de bak om ons doel te verdedigen. Met een paar mooie reddingen houd hij de 0 op het scorebord. Toch valt tijdens de laatste 10 minuten de gelijkmaker door de “Lieke Martens” van SVL. Een talentvolle meid die wel weet om te gaan met de bal en schiet de bal beheerst in de verre hoek van het doel. 1-1. Even lijken onze jongens van slag, maar na elkaar flink op te peppen vervolgt de strijd. Na een hart schot op de lat (door “Lieke”) weet Freek de bal van achteruit naar voren mee te nemen. Na een lange dribbel weet hij Xavier te bereiken die zich niet bedenkt en in de laatste minuut de 2-1 binnenschiet! De jongens worden gek van blijdschap en vanaf de zijlijn word stiekem het feestje al gevierd. Dit feest gaat officieel van start als de scheidsrechter affluit. Een heerlijke wedstrijd en super trots op onze mannen! Winnen van SVL en CDW blijft toch altijd een lekker gevoel geven…;-)

Komende week gaan we ons voorbereiden voor de altijd lastige uitwedstrijd bij Driebergen.

Gerjan Zomer