Verslag SVF JO9-2 – Saestum JO9-3

09 Oct 2018 | JO09-2G

Het wordt met de week gekker bij JO9-2G, maar ook mooier. Op deze dag is het weer zonnig, warm zelfs. De jassen kunnen uit, zonnebrillen weer op. Nadat er een oude portemonnee is aangeleverd en deze is gevuld met ‘koffiegeld’, staan we met de ouders, opa’s en oma’s enz. én een “bakkie” weer klaar voor de start. De wedstrijd begint echter een kwartiertje later, waardoor de koffie op is voordat de bal rolt.

De elftallen zijn qua aantallen en mix gelijk aan elkaar. Totaal 9 boys en girls in het team, het aandeel girls bij beide 2. Zoals inmiddels wel bekend zijn onze stoere meiden Ilana en Bente. We beginnen de wedstrijd. Direct ontstaat een kans voor Saestum nadat een foutje wordt gemaakt in onze verdedigingslinie. Nou, een wake-up momentje zullen we het maar noemen. Het spel verloopt in de eerste minuten verder op de gebruikelijke wijze; aftasten en kansen afwachten.

In de 8e minuut zet Bente goed door en levert de bal af bij Jasper, die de bal in de bovenhoek krult 1-0. Je voelt echter dat Saestum dit niet onbestraft gaat laten. Het team heeft grote spelers, die vooral een balletje kunnen trappen. Wat al snel volgt is de 1-1. In de 9e minuut is het afstandsschot voor onze goalie Wissam te veel van het goede. De bal verdwijnt, laag over de grond, in de uiterste hoek.

Ondanks dat we thuis spelen en eigenlijk de overhand dienen te hebben (in de volksmond het zogenaamde thuisvoordeel) gaat SVF toch een lastige fase van de wedstrijd in. Bij Saestum loopt een topper in wording. Een blond meisje met paardenstaart, laten we haar de blonde Lieke Martens noemen. Ongelofelijk hoe dit meisje kan voetballen en met name een voortreffelijke trap in het linker been heeft. In minuut 10, net voor de 1e break, geeft de Saestummer Lieke een masterclass voetballen. Een lange rush rondt ze af met een mega knal in de bovenhoek. Dit schouwspel leidt tot verwondering en applaus. Let wel, bij de toeschouwers, niet zozeer bij onze toppers. Die zijn enigszins verbaasd en lichtelijk in verwarring. Enerzijds door de mooie actie, anderzijds dat onze toppers moeten dealen met ‘echte weerstand’. Bij de 1e break even de puntjes op de i door trainer Jeroen. Dit potje vraagt om de de SVF powerrrr aanpak ⚡✨??.

Echter, direct na de break een dot van een kans voor Saestum, maar Wissam redt. Nu gaan we los! De wedstrijd gaat veranderen in een gladiatorenstrijd. Een actie van Karel leidt tot een carambole, eerst de bal op de lat en daarna een redding van de keeper. De paal en de lat zullen overigens vaker voorkomen in deze wedstrijd…. Ook Saestum zet een tandje bij. De Saestummer Lieke laat weer van zich horen, of beter gezegd; zien! Een actie rondt ze af met een schot die helaas door de handen en benen in de goal verdwijnt 1-3. Het natte veld en dito bal maken het ook niet makkelijk voor onze keeper.

Gelukkig, we komen terug tot 2-3, Karel rondt een vloeiende aanval goed af. Dit goaltje was nodig, want Saestum is de betere ploeg en ze stichten veel gevaar. Saestum raakt nog de lat, SVF mist scherpte en de vizieren staan niet op scherp. Net voor de rust een verre uittrap door de keeper van Saestum die leidt tot een kluts voor de SVF goal en uiteindelijk de stand van 2-4. Het is aansluitend rust. Een goed moment om even te gaan sleutelen ? aan de ploeg. Leider Patrick brengt de ploeg weer tot rust. Iets meer opletten en als team er voor gaan ??. Met elkaar verdedigen en aanvallen. De powerrrr handle ?⚡ moet open.

Goed en wel begonnen aan het tweede deel van de wedstrijd volgt wederom een afstandsschot die onhoudbaar blijkt voor (de gewisselde goalie) Bente, het wordt 2-5. Slik…..het verschil groeit in plaats van dat het afneemt.Maar ja, we hebben gezien dat ons team ook kan voetballen. En als het niet mooi kan, dan maar lelijk! Werken loont uiteindelijk ook, toch. Nou zeker hóór; een fase van hard werken volgt, de wedstrijd kantelt en kansen volgen zich in rap tempo op. Voor de verandering weer een bal op de paal, dit keer Jasper. Het team begint weer op de geoliede machine te lijken, iedereen doet zijn stinkende best. Een schot voor open goal wordt net gemist, nog maar weer een bal op de paal (totaal meen ik 5 ballen op de paal en lat te hebben geteld) en een paar ballen net naast de palen. Eindelijk raak, een goal van Karel leidt tot de 3-5.

Het spel gaat een tijdje over en weer. Saestum wisselt de blonde Lieke……hadden ze beter niet kunnen doen! De conditie gaat ook een rol spelen, SVF zet nog een keer aan, Saestum begint te kraken. Je kunt zien dat het wegnemen van ‘dragende’ spelers wel degelijk invloed heeft. In de finale van de wedstrijd scoort Wissam de 4-5……het wordt spannend ?. In de dying seconds wordt het 5-5 (Karel) én zelfs nog 6-5 (Wissam)!!!!!

Een prachtige overwinning van SVF, met name door een onovertroffen en onvermoeibare slotfase. Saestum krijgt hierdoor letterlijk de deksel op de neus. Bedankt toppers, weer genoten!

Volgende week een vroegertje, om 08:45 uur in en tegen Driebergen.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief