Verslag SVF JO9-2 – Houten JO9-5

03 Dec 2018 | JO09-2G

We hebben de ‘Houten weken’. Vorige week de geel blauwen (Delta Sports), vandaag staan de blauw witten (Houten) op het programma. Wederom lekker thuis bij SVF. Teun is vandaag niet aanwezig, voor de rest zijn we compleet. De startende goalie vandaag is Wissam. Vorige week verloren onze boys en girls van Delta Sports, maar in de 2e helft werd prachtig gevoetbald en hard gewerkt. Helaas kon de opgelopen achterstand toen net niet meer worden ingehaald. Vandaag een nieuwe wedstrijd en nieuwe kansen.

De wedstrijd begint. De verkenningsfase duurt kort dit keer. SVF heeft de behoefte om vanaf minuut 1 de boel op scherp te zetten. Het eerste schot van Karel komt, via de lat uiteraard, op het andere veld terecht. Jammer, had een lekker begin geweest, want de keeper van Houten heeft de bal alleen maar gehoord……en niet gezien. Een vlammend schot noemen we dat. Maar na de snelle beginfase komt de wedstrijd wat in balans. De kansjes komen er over en weer. Beide ploegen in de aanval en verdediging. De eerste goal komt op naam van Houten. Een slippertje in onze verdediging zorgt ervoor dat Houten met 5 man tegenover 1 verdediger en keeper komt te staan. Dat is teveel van het goede, het wordt 0-1. Maar ook juist door die balans komen de kansen ook voor SVF. Wat heet, via een mooie aanval wordt uiteindelijk de bal afgeleverd bij Jayden. Die weet er wel raad mee en floept de 1-1 erin. Ijzig koud, beheerst en superchill maakt Jayden deze goal.

De tijd vliegt. Strak na 10 minuten de 1e break. Complimentjes van de trainer en leider aan de spelers en een slokje water. Het gaat goed met SVF, maar Houten is wederom een goede en gevaarlijke ploeg. Na de eerste break zien we een heerlijke pot voetbal. Over en weer kansen, maar uiteindelijk valt de de goal aan de kant van Houten, dus 1-2. Door een glibber en glijpartij bij onze verdediging krijgt een speler van Houten een bal voor het intikken…..wat hij dan dus ook maar doet. In de rust bij ons de gebruikelijke keeperswissel. Tygo trekt dit keer de handschoenen aan voor de tweede helft. Direct na de rust komt de bal wederom bij Jayden terecht, die vanuit gevalletje “licht buitenspel” de 2-2 aantekent. Jayden krijgt daarna ook de kans op het vervolmaken van de perfecte hattrick (3 aaneensluitende goals), maar de goede keeper van Houten redt.

Het 2e bedrijf van de wedstrijd gaat lekker op en neer. Diegene die scoort doet dat terecht, want de kansen zijn voor beide ploegen legio. Of, als een ploeg een foutje maakt of pech heeft. Helaas heeft SVF de pech aan haar zijde als via een kluts een schot wordt afgeketst, deze verkeerd op de voet beland van onze Joep, en de bal in de andere hoek hobbelt. Inderdaad, niet de hoek waar onze keeper staat. Niks aan te doen, dikke pech. Juist voor Joep die gewoon een dijk van een wedstrijd staat te spelen! Maar goed, Houten op 2-3. SVF gaat op zoek naar de gelijkmaker, hard werkend en met volle overgave. Na een corner tekent Wissam de 3-3 aan. Dik verdiend. Na de 2e break weer een kluts én afgeketste bal. SVF weer pech, Houten de 3-4. Aansluitend nog een knal op de lat van de ‘Houtense Karel’ (zij hebben er ook één), gelukkig gaat die bal er niet in.

In de slotfase wordt gezocht naar de gelijkmaker……helaas vindt SVF ‘m niet. Jammer, want wederom een mooie pot voetbal die door het missen van dat beetje geluk niet onze kant opvalt. Met hard werken en het leveren van de inmiddels beruchte inzet moet ook dat deel een keer ons ‘eigen’ worden. Gelukkig zien onze kanjers dat meer en meer in. Ook door af en toe een keer een wedstrijd te verliezen. Niet leuk, maar wel leerzaam.

Zaterdag 8 december onze laatste wedstrijd vóór de winterstop. Om 09:00 uur in en tegen ‘t Goy. Daarna even lekker een paar weken rust en vieren van de feestdagen. Via de groeps-app volgt nadere informatie met betrekking tot de trainingen en nieuwe start van de competitie na de winterstop.

⚽