Verslag SVF JO9-2 – De Bilt JO9-5

12 Feb 2019 | JO09-2G

Nou, de reporter is back in town. Daarnaast hebben we (na een eerder oefenpotje) weer een voorzichtige opstart na de winterstop……om na vandaag ook maar meteen weer een soort verlengde winterslaap te houden. Waarom? Omdat we pas 9 maart (!) weer aan de bak kunnen tegen PVCV JO9-10……dus. Een tussentijds ingelaste inhaalwedstrijd is ook hocuspocus ? van de formulieren verdwenen. Maar enfin. Afgelopen zaterdag dus tegen De Bilt. Even zien of onze kanjers het niet zijn verleerd want ook aan de trainingen heeft het de laatste tijd geschort vanwege de weersomstandigheden.

We gaan omkleden en de koppies staan goed hoor! Zelfs bij de instructies van Jeroen wordt bevestigend geantwoord, ze weten het allemaal nog! ?
Op het veld moeten eerst de nodige voorzorgsmaatregelen worden genomen in het kader van de harde wind. Zelfs het goal waait er van om. Voor de zekerheid wordt er ballast op de ligger gelegd. Jayden heeft voor de ‘ontspanning’ een leuk mopje paraat en vraagt aan de groep; “wat is het toppunt van zieligheid?”. Daarop volgend verbaasde en vragende blikken….. “nou, zegt Jayden, een eendagsvlieg die zijn dag niet heeft….”. Hahahaha de kids én leiders bulderen van het lachen. Volgens mij kunnen ze beginnen!!! En laten we de moppentrommel wekelijks doen, hilarisch.

Alleen Teun is afwezig vandaag, voor de rest zijn we compleet. De eerste helft spelen we met “windje mee”. Volgens de leiders moeten we nu veel scoren om in de tweede helft te kunnen ‘consolideren en controleren’. Maar ja, dan moeten we eerst dus ‘even’ scoren.

Na de aftrap is snel duidelijk dat De Bilt geen cadeautjes gaat krijgen. De eerste helft verloopt vlekkeloos en staccato;
3e minuut Wissam 1-0
4e minuut Karel 2-0
5e minuut Wissam 3-0
7e minuut Wissam 4-0
8e minuut Wissam 5-0
Gelukkig, de break. Even bijkomen allemaal. Wat een tempo en klasse leggen onze bikkels op de mat. Zoals we zien is Wissam de onbestwiste topscorer van de 1e kwart.

Na de break gaat het gas er wat af en via de kluts tekent Karel de 6-0 aan.
De Bilt krijgt ook een kans en speelt dit goed uit 6-1. Daarna wordt het 6-2…..oh nee, afgekeurd. Bente krijgt alle tijd voor de 7-1, Karel maakt de 8-1 en Jasper aansluitend 9-1.

Even rusten en goed luisteren naar de tactiek hoe moet worden gespeeld met “windje tegen”. Bal over de grond! Wissam gaat keepen en Tygo gaat lekker het veld in……

Na rust maakt De Bilt en passant de 9-2. Windje mee heeft dus duidelijk invloed! Maar, Wissam staat als een tijger te keepen en houdt het hok verder schoon op vaak miraculeuze wijze. Chapeau!

SVF speelt het spel verder goed uit. Mooi overspel en werken voor elkaar is een lust voor het oog. Joep scoort de 10-2, Karel de 11-2 en 12-2, Tygo pakt zijn goaltje ook mee 13-2. Karel verzorgt in de laatste seconden van het spel het toetje en zet de eindstand op 14-2.

Het was weer genieten! Zoals gezegd dus -vooralsnog- op 9 maart pas weer. Thuis om 10:00. Succes met de verveling of geniet van een lekkere lange vakantie. ⚽