Verslag SVF JO9-2 – CDW JO9-4G

24 Sep 2018 | JO09-2G, Laatste Nieuws

De eerste wedstrijd van de competitie! We gaan voor het echie. En ook nog meteen een derby tegen CDW. We zijn compleet en met “9 man” sterk. In de kleedkamer nog even een update aangaande nieuwe spelregels, aansluitend een goede warming up.

Om 10:00 uur trappen we af. Het begin is even aftasten tussen beide teams. Wat voor vlees hebben we in de kuip en hoe staan de koppies. Nou beste lezers, niet om vervelend en langdradig te worden, maar de koppies staan weer snor hóór bij onze toppers van JO9-2. Kom het zelf een keer aanschouwen bij een (of meerdere) wedstrijden. Daarbij in deze wedstrijd een goal van wereldklasse, waarover dus later meer.

Het eerste gevaar van SVF zet de toon en geeft de bedoelingen weer. Een schot van Karel vliegt rakelings over. Tsja, we weten inmiddels, wie lang genoeg op de deur staat te bonken mag uiteindelijk naar binnen. Na 8 minuten is het wel raak, Jasper dribbelt (volgens de nieuwe regel) de bal het veld in en peert ‘m in de verre hoek 1-0! De keeper is dan toch verschalkt na een aantal pogingen van onze SVF-ers.

De druk blijft op de goal van CDW. Het piept en kraakt in de verdediging daar. Iedereen langs de kant kijkt dan ook met verbazing om zich heen als CDW stiekem de 1-1 maakt. Hmmm, persoonlijk foutje zullen we maar zeggen. Maar enfin, het CDW duveltje kan weer in het doosje.

Na de 10 minuten break een goal van SVF die je moet hebben gezien om te geloven…..Karel knalt een bal op de lat en deze kaatst verticaal omhoog. De keeper ziet de bal in dezelfde lijn naar beneden vallen, de grond raken, om met een curve toch de goal in te stuiteren. De 2-1 is een beauty, luid applaus en supporters door het dolle.

Het begint weer een schiettent te worden. Joep neemt de bal op z’n pantoffel, een save van de keeper helaas. Daarna nogmaals Karel een knal op de paal, Jayden met een intikkertje die er toch net niet in gaat. Het is weer een must om onze toppers te zien werken! Net voor de rust een mooie combinatie. Wissam tikt de bal binnen 3-1. Mooie ruststand, even bijtanken.

Teun gaat na de rust op goal, Tygo gaat lekker als speler aan de gang. Onze kleine maar dappere keeper Teun heeft in de tweede helft twee magistrale reddingen. De tweede helft is kenmerkend en vergelijkbaar met de laatst gespeelde wedstrijden. Bij de tegenstanders raakt de pijp leeg, wordt het verzet langzaam ondermijnd en gaan de koppies vaak hangen. Onze toppers weten daar wel raad mee…….

Er ontstaat commotie voor de goal van CDW. Een dikke / vette handsbal van een CDW’er wordt wel gezien, maar er volgt geen reprimande. Penalty’s worden in deze gevallen niet gegeven maar wel een vrije trap vanaf de zijkant van het veld. Nou, daar zijn onze bikkels het niet mee eens natuurlijk!!! Maar goed, we gaan weer door. Later tekent Jayden de 4-1 aan. Goed doorzetten van Joep wordt beloond doordat de bal bij Wissam aankomt, die tikt de bal er in 5-1. De wedstrijd is gelopen…..

Het goede begin in de bekerwedstrijden wordt doorgezet bij de start van de competitie. Een groot compliment voor onze mannen en twee dames! 29 september aanstaande weer een derby, om 10:00 bij SVL in Langbroek.

Tot dan!!!