Verslag SVF JO9-1 – Candia JO9-1

18 Sep 2019 | JO09-1

Datum wedstrijd: 7-09-2019

Eerste thuiswedstrijd van het seizoen en voor het eerste met een voltallig team Dean is terug van vakantie. Candia is de tegenstander van vandaag. Vorig jaar met onder acht werd Candia in Rhenen met grote cijfers weggespeeld. Hoe anders is het vandaag. Meteen na het fluitsignaal een snelle uitbraak en een snelle, behendige speler van Candia zet meteen de 0-1 op het bord. Hé zijn we al begonnen. Net bekomen van de eerste schrik en een eerste schot van Bram op de paal schiet dezelfde speler na matig verdedigen van onze jongens de 0-2 binnen, Jasper helaas kansloos. Na de 17-2 overwinning op CDW vorige week, begint de wedstrijd van deze week met een stukje ontnuchteren voor gevorderden.

Weerstand, achterstand, zelf niet meteen “gewoon” scoren, verdedigen in plaats van aanvallen, deze wedstijd begint net even anders dan de vorige en dan wat ze zelf verwacht hadden. Maar meteen ook goed nieuws de koppies gaan niet hangen, er wordt niet gezeurd, het voetballen wordt ook niet meteen blind aanvallen. De schouders er onder en hup met zijn allen aan de bak. Op het middenveld wordt hard gebikkeld en mooie duels uitgevochten. Fysiek hebben we met Sem, Rens, Tim, Tom niet te klagen en een goed overwicht, Dean en Bram voegen daar (net als de anderen) een berg inzet aan toe en langzaam begint het duel te kantelen. Sem krijgt de bal via Rens bij Bram die voorzet op onze aanvoerder van vandaag, Dean aarzelt niet en maakt de aansluitingstreffer 1-2. Meteen terug en gas er op. De jongens hebben de smaak te pakken en zitten korter op de bal, fel gecoacht door Jeroen en aangemoedigd door de aanwezige ouders en familieleden. Jasper keeped een goede eerste helft en weet zijn goal verder schoon te houden terwijl aan onze kant nog drie doelpunten vallen, Dean (2), Bram brengen de score naar 4-2 waarbij vooral de vierde een schot in de kruising een beauty is.

Candia begint de tweede helft exact zoals de eerste. De batterijen zijn weer even opgeladen en al snel schuiven ze de 4-3 langs Dean die de handschoenen heeft overgenomen van Jasper. De spanning aan de kant is waarschijnlijk groter dan in het veld. Want de stand is weliswaar is 4-3 maar je hebt als toeschouwer toch het gevoel dat dit niet echt nodig is, dat er voor ons echt veel meer in zit. Alsof ze gedachten kunnen lezen betalen de mannen in het veld Candia met gelijke munt terug in no time wordt het 7-3. Eerst werkt Tim een voorzet van Tom (die zich knap vrij kapt) achter de Candia-doelman. Bij de 6-3 zijn de rollen omgedraaid Tim is de aangever en Bram schiet met rechts binnen. De zevende begint bij Jasper die in de verdediging zijn mannetje uitspeelt en afgeeft naar Rens, die op zijn beurt Sem vindt die op avontuur gaat en met een mooi schot zijn doelpunt meepakt.

De fase die dan aanbreekt is vooral rommelig. Wij willen wel heel graag meer, maar vergeten daarbij te voetballen en willen vooral individueel te veel. Candia staat wel achter maar is zeker nog niet knock-out en komt er af en toe gevaarlijk uit. Jasper of Tom staan daarbij meermaals in hun eentje tegenover meerdere verdedigers van Candia. Tussendoor is er nog iets wat we vorige seizoen een “Tommetje” zijn gaan noemen. Wat dat is? Tsja geen idee waardoor het komt; zijn lengte? Zijn vele duels op het middenveld? Jaagt hij te fel achter de bal? Geen idee maar Tom heeft de pech dat hij vaker tegen een weggeschoten bal aanloopt (vol tegen zijn hoofd of in zijn buik) dan de rest van het team bij elkaar. Met name voor Tom, om gek van te worden. Dean red ons in de fase met twee mooie reddingen. Gelukkig valt de bevrijdende 8-3 dan, na een slim pasje van Sem, schiet Tim hard binnen. Wedstrijd in the pocket. Het feit dat Candia wel heel gemakkelijk de 8-4 nog maakt en letterlijk de hele verdediging van ons “niet thuis” was en de rest daar naar stond te kijken nemen we op de koop toe. Leuke wedstrijd met een mooi scoreverloop, volgende week uit naar Scherpenzeel.