Verslag SVF JO8-2 – Renswoude JO8-1

09 Oct 2018 | SVF JO08-2

Zes oktober, strak blauwe lucht, zonnetje en 20 graden in de voorspelling, wat een top voetbalweer! Kleine aanpassing vandaag; Mees is aan het genieten van een weekendje weg, zijn plaats wordt ingenomen door Thijs van Woudenberg. Dean begint de wedstrijd als keeper en in het veld staan, Tim, Thijs, Bram, Rens en Sem. Mooi om te zien wat een paar overwinningen op rij met zo’n groep doet. Het enthousiasme, het testosteron en de overmoed spuit er echt uit. Maar ook, “Moeten we tegen die roden?” Bij het inspelen op het tussenveld, is een ander team ook aan het opwarmen……en die zijn gemiddeld minimaal een halve kop groter. Als het antwoord “ja” luidt, komen er toch wat bedenkelijke gezichten en is er wat minder grootspraak. Maar, als blijkt dat dit de tegenstanders zijn van een ander SVF, komen de praatjes al snel terug. Game time!!!!

Na nog even snel het veld uitgezet te hebben en gelegenheidsscheidsrechter Justin te lenen van het barteam (waarvoor dank) en een mooie groepsyell kunnen we dan eindelijk beginnen. Eerste vijf minuten gaat het spel lekker op en neer teams zijn echt aan elkaar gewaagd en lijkt het of we net als vorige week een spannende pot tegemoet gaan. De leiders hebben duidelijk een aanvallende boodschap meegegeven, want iedereen rent naar voor. Net als tegen GVVV lopen we daardoor toch tegen de 0-1 op, via een snelle uitbraak (en het ontbreken van SVF verdedigers scoort Renswoude als eerste.. Maar dat is dan ook meteen het startschot voor SVF om wakker te worden.

Bijna vanuit de aftrap, zet Bram de 1-1 op het scorebord. Het doel van Renswoude wordt omsingeld en het regent schoten van met name Rens, Tim en Bram. Het enthousiasme en de wil om zelf te scoren is daarbij nog wel eens groter dan het overzicht over het spel. Met iets meer geduld en wat vaker afspelen was de score zeker sneller opgelopen. Maar…….het beukwerk op de defensie van Renswoude levert ook resultaten op. Bram rent achter een bal aan die over de zijlijn dreigt te gaan, houdt hem nog net binnen, en zet hem voor op Rens die beheerst afrond. Kort daarop is het Tom die voorzet en Bram die afrond. De schutters hebben hun vizier ook steeds beter afgeschermd. En de mooiste goal van de wedstrijds is wellicht van Tim. Een klassiekertje hard schot op de paal, via de rug van de keeper toch de goal in, 4-1, rust!!

Met Thijs in de goal voor Dean wordt de tweede helft gestart. Op het middenveld, verovert Sem de bal, passed naar Dean, die hem schitterend voorzet naar Tom die hem beheerst afrond. Mooiste aanval volgt daarna, waarbij een aanval bewust over vier schijven, via Sem, Rens en Tim bij Dean beland die hem cool tot doelpunt promoveert. 6-1 en daarna scoort hij ook meteen de 7-1.

Het verzet bij Renswoude is dan wel gebroken en de slordigheid aan SVF kant neemt toe en laten ons verleiden om vooral zelf te gaan schieten ipv wat vaker de bal aan een vrijstaande medespeler te geven. Naast de nodige goals levert dat dus ook een aantal mega-kansen op die op even briljante als onbegrijpelijke wijze gemist worden
De 10 punten voor acrobatiek gaan vandaag naar Dean. Hij schiet eerst op de lat, slaagt er bijna in meteen zijn eigen rebound binnen te schieten, om alsnog in 2e instantie met een schitterende volley uit de lucht de bal binnen te schieten. Door doelpunten van, Tim, Tom en Dean, en goed verdedigen van Rens, Sem en Thijs (niet 1 keer in de problemen geweest in de goal) wordt uiteindelijk de 11-1 eindstand op het bord gezet en is het tijd voor de penalty’s. En ook hier lijkt het wel op de wedstrijd van vorige week, want waar de doelpunten er in de wedstrijd prima ingingen, verliezen we de penaltyreeks. Maar de drie punten (en de ongeslagen status) blijven in Cothen!!!