Verslag SVF JO8-2 – FZO JO8-1

11 Nov 2018 | JO8-2, SVF JO08-2

Aan zelfvertrouwen aan onze kant zeker geen gebrek deze week. De ongeslagen status dit seizoen en de 14-2 overwinning van vorige week tegen Oranje-Wit hebben ervoor gezorgd dat onze “Messi’s en Ronaldo’s” bulken van het zelfvertrouwen en op zijn minst niet helemaal objectief meer zijn over de eigen kwaliteiten. But hey, het begint natuurlijk allemaal met geloven in jezelf en tot het tegendeel bewezen wordt….champions league here we come!!! Een van de coaches (Jos red. ) had zijn huiswerk “goed”gedaan en dat was voer voor nog meer zelfvertrouwen. Hij had een grondige analyse van de tegenstander gemaakt, lees: op voetbal.nl drie bekeruitslagen bekeken. Aangezien FZO die bijna allemaal dik had verloren tegen tegenstanders waar wij tegen hogere elftallen van hadden gewonnen was het natuurlijk duidelijk. Een plus een is drie, we gaan aan het doelsaldo werken, vandaag………….tsja………….voetballogica…………….soms klopt het………..vaak ook niet.

Uiteindelijk misschien wel een van onze meest spannende potjes tot nu toe dit seizoen. De herfstvakantie speelt ons nog even parten. Mees is op vakantie, Dean meldt halverwege de week af, Thijs komt erbij, Freek ook want O8-1 speelt niet, Dean doet toch mee, en Mees komt een dag eerder terug van vakantie maar doet niet mee. Kortom met zijn achten beginnen we aan de wedstrijd. Het is is koud dus elke tien minuten wisselen we van keeper en komen er ook twee verse krachten in, iedereen staat een keer wissel vandaag.

De overwinningen van de afgelopen weken hebben ervoor gezorgd dat onze groene brigade vooral aan aanvallen denkt in het begin van de wedstrijd, maar dat is buiten FZO gerekend. Geen idee welke spelers de bekerwedstrijden bij FZO gespeeld hebben, maar of ze hadden toen drie totale offdays of 80% was nog op vakantie. Het blijkt dat FZO ook beschikt over 3-4 spelers die een lekker balletje kunnen trappen en na vijf minuten is het meteen duidelijk dat Jos zijn voetballogica de prullenbak in kan. We komen snel op voorsprong door een mooie goal van Bram die een voorzetje van Tom binnentikt. Hij is ook de maker van de 2-0….en tot grote verwondering van iedereen en vooral van hemzelf pakt hij de bal vol op de pantoffel en schiet laag en hard raak…………..met rechts………….en veel linkser dan Bram zijn ze er waarschijnlijk niet. Zijn eigen verklaring achteraf: “mijn rechter been dit helemaal zelf, ik deed het niet zelf”. Geen punt uiteraard, vanaf nu is hij “100% tweebenig)*.

Direct na de 2-0, wordt door een goede combinatie van FZO onze verdediing met vier keer tikken weggespeeld en staat de 2-1 op het bord. Wow, die mannen kunnen beter voetballen dan we dachten. FZO, ruikt dat er meer te halen valt en zet door, wat zorgt voor een mooie strijd op het middenveld. Sem assisteert Rens achterin en Freek is ons extra slot op de deur vandaag. Als een echt breekijzer roeit hij de ene naar de andere bal (en een incidentele aanvaller van FZO) weg bij onze goal. Op het middenveld vechten Bram, Thijs, Tom en Dean een mooi gevecht uit met FZO, wat resulteert in een aantal mooie en snelle uitbraken via Dean en Tim op rechts wat na 30 minuten resulteert in een 5-2 tussenstand omdat Dean (1) en Tim (2) het net weten te vinden, de buit lijkt binnen al zet FZO onze verdediging goed onder druk tegen het einde van de derde helft. Puur toevallig zijn de laatste wissels Dean en Rens en Tim gaat keeper, waarmee zowel het hart van de verdediging als ons aanvallend vermogen ongelukkigerwijs wegvalt. Maar wat neemt de rest het goed over!!! Met alles wat ze in zich hebben verdedigen ze de 5-2 voorsprong met alles wat ze in zich hebben. ze rennen, vliegen, tackelen,maken een (puur strategisch) overtredinkje her en der en komen zelf nog aan een paar prima aanvallen toe. Gescoord wordt er niet meer maar Thijs, Sem, Tom, Bram, Tim en Freek houden uitstekend stand, de drie punten blijven in Cothen!!!!