Verslag SVF JO8-1 – DOVO JO8-3

21 Feb 2019 | Laatste Nieuws

Vandaag een vroege uitwedstrijd bij DOVO op het programma. Om 7.30 vertrokken we richting Veenendaal. Bij aankomst krijgen we te horen dat we op het hoofdveld spelen vlak voor de grote tribune. Dat maakt natuurlijk indruk en is gaaf om mee te maken! Na een korte warming up starten we om 8.30 met de wedstrijd. Direct krijgen we een flink aantal grote kansen tot scoren, maar de ballen worden naast en over geschoten.

Het vizier staat niet op scherp, waar ligt dit toch aan..? Na het analyseren van de tegenstander word het duidelijk, er staan 4 leuke meiden in het veld.. Dit geeft de nodige afleiding bij onze jongens ? Na hieraan gewend te zijn, maakt Freek met een verwoestend schot de openingstreffer.

Iedereen is wakker en de wedstrijd gaat nu echt los. DOVO krijgt een paar goede kansen maar Mats staat zijn mannetje in het doel met een aantal mooie reddingen. Dan neemt SVF weer het initiatief en tikt Freek de 2-0 binnen. Direct daarna schiet Nick met een mooi afstandsschot net over en weten ook Xavier en Bowie het doel net niet te vinden door goede reddingen van de keeper.

Vanuit het niets maakt DOVO slim gebruik van een counter en word de 1-2 binnengeschoten. SVF blijft rustig en laat vanaf dit moment mooie combinaties zien waarbij de 3-1 vanuit een mooie assist van Sem door Xavier word binnengeschoten. In de rust gaat Lars het doel verdedigen. Direct na rust maakt Sem via een mooie ééntwee met Nick de 4-1.
De 5-1 volgt snel wederom door Sem. SVF is los en stormt naar de 6-1 die vanuit een lange dribbel door Vigo word binnengeschoten. De 7-1 volgt direct daarna via een snelle counter en word binnengeschoten door Mats. Dan weet DOVO zich te herpakken en maakt na een paar goede reddingen van Lars toch de 7-2.

De 8-2 word gemaakt via een mooie assist van Bowie die Mats vrij voor het doel zet. Mats is op dreef en scoort de 9-2 en 10-2. Na wat slordig verdedigen scoort DOVO de 10-3. Leuk om te zien dat beide partijen zoveel plezier hebben op het veld! Na wat mooie combinaties en goed samenspel scoort Nick met een vlammend afstandsschot de 11-3. Mats zet in de laatste minuut van de wedstrijd de 12-3 op het scorebord. Een mooie teamprestatie en heerlijke pot voetbal! Ook voor de ouders was het in het voorjaarszonnetje prima te vertoeven ?.